جلسه رأی عدم اعتماد به نخست وزیر انگلیس/ ترزا می: برگزاری انتخابات بدترین اتفاق در شرایط کنونی است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

متعاقب رأی منفی مجلس عوام به «برگزیت»، جلسه رأی عدم اعتماد به ترزا می نخست وزیر انگلیس هم اکنون آغاز شد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، نشست پارلمان انگلیس به منظور بحث و بررسی پیرامون عدم کفایت «ترزا می» نخست وزیر این کشور آغاز شد.

 

هم اکنون نمایندگان موافق و مخالف در مجلس عوام انگلیس در حال بحث و بررسی پیرامون این طرح هستند.

 

طرح مذکور به دنبال رأی منفی شب گذشته پارلمان این کشور به توافق خروج از اتحادیه اروپا توسط رهبر حزب کارگر انگلیس به پارلمان ارائه شده بود.

 

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس نیز ساعاتی پیش در اظهاراتی اعلام کرد: «ترزا می» نخست وزیر باید استعفا بدهد. او نتوانست خدماتی را برای مردم بریتانیا ارائه کرده و حتی در حصول توفق برگزیت (خروج لندن از اتحادیه اروپا) نیز شکست خورد.

 

این درحالی است که یکی از سخنگویان دولت انگلیس ساعاتی پیش در گفتگو با خبرگزاری آلمان از عدم استعفای «ترزا می» نخست وزیر این کشور در پی رای منفی پارلمان به برگزیت خبر داد.

 

گفتنی است دولت «می» پیش تر بر سر شروط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، با این اتحادیه به توافق رسیده بود.

 

انگلیس بر اساس توافق صورت گرفته باید تا پایان ماه مارس اتحادیه اروپا را ترک کند؛ حال آنکه رأی منفی شب گذشته پارلمان انگلیس به توافق برگزیت توسط ترزا می دستیابی به نتیجه خروج از بروکسل را برای دولت «می» دشوار کرده است.

 

نخست وزیر انگلیس: برگزاری انتخابات بدترین اتفاق در شرایط کنونی است

ترزا می نخست وزیر انگلیس امروز چهارشنبه پیش از رای اعتماد پارلمان در اظهاراتی گفت: برگزاری انتخابات ملی بدترین چیزی است که الان می تواند برای بریتانیا رخ دهد و این مساله به معنای به تاخیر افتادن برگزیت خواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: مطمئن هستم که دولت می تواند رای اعتماد را از پارلمان کسب کند.

 

پس از مخالفت پارلمان انگلیس با توافق برگزیت در رای گیری روز سه شنبه، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر خواستار برگزاری رای اعتماد به دولت ترزا می شده است.

 

نخست وزیر انگلیس اظهار داشت: در شرایطی که به اتحاد نیاز داریم، برگزاری انتخابات بدترین چیزی است که می تواند در این شرایط اتفاق بیفتد. این انتخابات موجب هرج و مرج خواهد شد آن هم در شرایطی که نیاز به اطمینان خاطر داریم.


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------