آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

نظامیان ونزوئلا به مادورو اعلام وفاداری کردند



اخبار,اخبار بین الملل

وزیر دفاع و فرماندهان ارتش ونزوئلا با حضور در برابر دوربین‌ها، از دولت قانونی این کشور حمایت کرده و از مخالفان خواستند از تلاش برای کودتا دست بردارند.

به گزارش فارس، «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا روز پنج‌شنبه با رد درخواست‌ها برای پیوستن نظامیان این کشور به مخالفان دولت قانونی، بار دیگر به «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور اعلام وفاداری کرد و گفت اقدامات مخالفان برای کنار زدن دولت، کودتاگونه است.

 

به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، پادرینو لوپز که به همراه فرماندهان ارتش ونزوئلا در برابر دوربین‌ها صحبت می‌کرد، در مورد اعلام موجودیت یک دولت خودخوانده به رهبری «خوان گوایدو» رئیس مجلس ملی این کشور، گفت: «یک دولت دو فاکتو موازی، جایگاه قانونی و حمایت مردمی ندارد.»

 

وی با بیان اینکه مخالفان دولت قانونی ونزوئلا به دنبال «ایجاد هرج و مرج و آشوب در جامعه ما هستند»، گفت: «ما اینجا هستیم تا از درگیری میان ونزوئلایی‌ها جلوگیری کنیم. جنگ داخلی و جنگ میان برادران، مشکلات ونزوئلا را حل نمی‌کند.»

 

رئیس ساختار نظامی ونزوئلا در مورد ادعای گوایدو که خود را رئیس‌جمهور مشروع ونزوئلا خوانده، با بیان اینکه نظامیان یک دولت دست‌نشانده را نمی‌پذیرند، گفت: «این مسئله انسان را به خنده می‌اندازد. اما این موضوع باید در عین حال مردم را در مورد خطری که وجود دارد، هوشیار کند.»

 

از روز گذشته آمریکا و اغلب کشورهای غربی در اقدامی خلاف عرف و قوانین بین‌المللی دولت منتخب ونزوئلا را «غیرقانونی» و «نامشروع» توصیف کرده و از گوایدو حمایت کرده‌اند. این اقدام با واکنش منفی روسیه، ترکیه، ایران و چندین کشور دیگر روبر شده که بر لزوم پایبندی به قواعد دموکراتیک تأکید کرده‌اند.

 

نیویورک‌تایمز نوشته است که مخالفان دولت و حامیان آن‌ها امیدوار بودند که ارتش به آن‌ها پیوسته و علیه دولت مادورو کودتا کند، اما بیانیه پادیرنو لوپز آن‌ها و دیپلمات‌های غربی را ناامید کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------