ترامپ: طرح جایگزین برای ساخت دیوار مرزی دارم



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا که به مدت 34 روز بخش هایی از دولت خود را برای تحصیل 5.7 میلیارد دلار بودجه ساخت دیوار مرزی تعطیل کرده است، از داشتن طرح جایگزین برای این کار خبر داد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ عصر پنج شنبه به وقت محلی و پس از آنکه سنای آمریکا نتوانست درباره طرح های دمکرات ها و جمهوریخواهان برای پایان دادن به تعطیلی دولت تصمیم گیری کند، این مطلب را مطرح کرد.

 

وی ادامه داد: اگر دو طرف به یک توافق منطقی برسند، من از آنها حمایت خواهم کرد. اما شرط آن وجود اعتبار برای دیوار مرزی است.

 

رئیس جمهوری آمریکا درباره طرح جایگزینش هم گفت: من اگر لازم ببینم این کار را خواهم کرد.

 

این در شرایطی است که شبکه خبری سی ان ان دقایقی پیش از آماده سازی پیش نویسی برای اعلام وضعیت فوق العاده خبر داد و مشخص نیست طرح جایگزین ترامپ اعلام وضعیت فوق العاده است یا تامین اعتبار از محل دیگر.

 

به هرحال اختلاف در هیات حاکمه واشنگتن تا کنون نتوانسته است به راه حلی منجر شود و بر همین اساس مهم ترین سخنرانی سالانه رئیس جمهوری آمریکا در کنگره لغو شده است.

 

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سومین شخص در نظام حکومتی این کشور، با لغو زمان سخنرانی ترامپ در کنگره، انجام آن را منوط به پایان تعطیلی دولت دانست.

 

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که دولت چه زمانی بازگشایی می شود، گفت: نمی توانم در این باره چیزی بگویم اما می توان گفت که ما به امنیت مرزی نیاز داریم.

 

ترامپ درباره ونزوئلا هم اظهار کرد: شرایط در آنجا بسیار بد است و ما از نزدیک آن را رصد می کنیم.

 

خوان گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا با فراخواندن مخالفان دولت نیکلاس مادورو به خیابان ها اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور است. ترامپ هم بلافاصله او را به رسمیت شناخت.

 

وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرد 20 میلیون دلار به مخالفان اختصاص می دهد. 

 

مادورو که حمایت نظامیان این کشور را دارد به دیپلمات های آمریکایی 72 ساعت فرصت داد که خاک ونزوئلا را ترک کنند و روابط دیپلماتیک با آمریکا را قطع کرد اما آمریکا می گوید که مادورو را به رسمیت نمی شناسد و از تصمیم او تبعیت نمی کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------