آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ونزوئلا سفارتش در آمریکا را تعطیل می‌کند/ آمریکا دستور خروج دیپلمات های خود را از ونزوئلا صادر کرد



اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا و ونزوئلا

رئیس‌جمهور ونزوئلا پنجشنبه شب از قصد دولت این کشور برای تعطیل کردن سفارت ونزوئلا در آمریکا خبر داد.

به گزارش فارس، «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا پنجشنبه شب گفت دولت او سفارتخانه و دفاتر کنسولی این کشور در آمریکا را تعطیل می‌کند. 

 

«خوان گوایدو»، رئیس شورای ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور روز چهارشنبه خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور معرفی و سپس سوگند یاد کرد. 

 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌هایی مداخله‌جویانه از این تصمیم استقبال کرده و گویدا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.

 

«نیکلاس مادورو» چهارشنبه در یک سخنرانی در جمع هوادارانش ضمن اعلام قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت به دیپلمات‌های آمریکایی ۷۲ ساعت فرصت داده خاک این کشور را ترک کنند. او گفت آمریکا در ونزوئلا کودتا به راه انداخته است.

 

نیکلاس مادورو در این سخنرانی گفت: «هدف آنها این است که از واشنگتن به ونزوئلا حکومت کنند. آیا شما دولتی دست‌نشانده می‌خواهید که از دستورات واشنگتن پیروی کند؟»

 

وی ادامه داد: «این یک بی‌مسئولیتی فاحش از جانب دولت آمریکا و تندروهای قدرت‌گرفته در آمریکا است که می‌خواهند ونزوئلا را به سمت جنگ داخلی ببرند.» 

 

آمریکا دستور خروج دیپلمات های خود را از ونزوئلا صادر کرد

 یک روز پس از آنکه مقامات واشنگتن «خوآن گوایدو» رهبر ۳۵ ساله مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور این کشور به رسمیت شناختند، وزارت امور خارجه آمریکا به برخی از کارکنان دولتی شاغل در سفارتخانه این کشور در ونزوئلا دستور داد تا خاک این کشور را ترک کرده و از شهروندان آمریکایی ساکن در ونزوئلا خواست که همین کار را انجام دهند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «ما این اقدام را بر مبنای ارزیابی کنونی خود از وضعیت امنیتی در ونزوئلا انجام می دهیم».

 

گفتنی است که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه با اعلام قطع روابط دیپلماتیک خود با واشنگتن، به کارکنان سفارت آمریکا در ونزوئلا 72 ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک نمایند.

 

این در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اعلام قطع روابط دیپلماتیک کاراکاس- واشنگتن از سوی دولت «مادورو» با خروج دیپلمات های آمریکایی از ونزوئلا مخالفت کرد. وی با انتشار بیانیه ای مدعی شد که دیپلمات های آمریکایی در ونزوئلا خواهند ماند؛ زیرا کسی که از قطع روابط دیپلماتیک سخن گفته، مشروعیت قانونی ندارد!

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------