آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

گوترش: روابط میان آمریکا، روسیه و چین ناکارآمد است



اخبار,اخبار بین الملل,گوترش

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت که دنیا با «چندپارگی» مواجه است و هشدار داد که روابط میان آمریکا، روسیه و چین ناکارآمد است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گوترش طی سخنانی در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اظهار داشت: روابط میان سه قدرت مهم یعنی روسیه، آمریکا و چین هرگز مثل امروز ناکارآمد نبوده است. 

 

وی با بیان اینکه بعد از جنگ سرد «وضعیت اندکی پرهرج و مرج» شده است، افزود: ما دیگر در یک دنیای دوقطبی یا تک قطبی زندگی نمی کنیم و البته هنوز وارد دنیای چندقطبی نشده ایم.

 

گوترش تاکید کرد که «روابط میان قدرت ها مبهم شده است.» وی از کشورها خواست به همکاری با یکدیگر روی آورده و از چندجانبه گرایی حمایت کنند.

 

آمریکا درگیری جنگ تجاری با چین و کشورهای دیگر شده که این مساله باعث تزلزل در بازارهای مالی شده و نگرانی هایی را درخصوص کاهش رشد اقتصاد جهانی به وجود آورده است.

 

از سوی دیگر، آمریکا، روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 متهم کرده و سرنوشت «پیمان منع موشک های هسته ای میان برد» که سال 1987 میان مسکو و واشنگتن به امضا رسید در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

 

گوترش اظهار داشت که ناکارآمدی در «اقتصاد جهانی و همچنین شورای امنیت سازمان ملل» آشکار شده است. وی همچنین گفت که شورای امنیت «فلج» شده است.

 

دبیرکل سازمان ملل افزود: ما در دنیایی هستیم که چالش های جهانی بیش از پیش پراکنده تر شده و پاسخ ها به آن پراکنده است. اگر این روند معکوس نشود به فاجعه منجر می شود.

 

گوترش اظهار داشت: بسیاری از مردم احساس می کنند میان آنها و صاحبان قدرت و یا میان آنها و نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل فاصله ایجاد شده است که این امر به ملی گرایی و عوام گرایی دامن می زند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------