کنگره آمریکا درباره روابط ترامپ با یک بانک آلمانی تحقیق می کند



اخبار,اخبار بین الملل

دو کمیته کنگره تحقیقاتی را در خصوص روابط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با «دویچه بانک» آلمان آغاز کردند.
به گزارش ایرنا به نقل از فرانسه، این تحقیقات توسط کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان به ریاست «آدام شیف» و کمیته سرویس های مالی مجلس نمایندگان به ریاست «ماکسین واترز» آغاز شده است. شیف و واترز هر دو از اعضای دموکرات کنگره و از منتقدان سرسخت ترامپ هستند.

 

دویچه بانک از جمله بانک های بزرگ غربی است که بعد از ورشکستگی قمارخانه ها و شرکت های ترامپ در دهه 1990 میلادی به وی وام داده بود. این بانک در سال های اخیر حدود سیصد میلیون دلار وام در اختیار ترامپ قرار داده بود.

 

شیف و واترز در بیانیه مشترکی اعلام کردند: کمیته های اطلاعات و سرویس های مالی مجلس نمایندگان مذاکرات سازنده ای با دویچه بانک دارند و درصدد ادامه همکاری ها هستند.

 

کنگره در حال تحقیق برای کسب اطلاعاتی در مورد یک پرونده پولشویی در روسیه است که در نهایت سبب شد آمریکا در ژانویه 2017 جریمه ای 630 میلیون دلاری علیه دویچه بانک اعمال کند. 

 

قانونگذاران دموکرات در ماه می 2017 خواستار کسب اطلاعاتی در مورد روابط خانواده ترامپ با دویچه بانک شده بودند اما این بانک آلمانی در آن زمان گفته بود به دلیل خصوصی بودن این اطلاعات، با کنگره همکاری نمی کند.

 

«رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا تحقیقات گسترده ای را در خصوص همکاری ترامپ با روس ها انجام داده است. تاکنون شماری از اطرافیان سابق ترامپ در این پرونده متهم شده یا تحت تحقیق قرار گرفته اند.

 

در همین راستا، کمیته اطلاعات سنا «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ را برای ارائه توضیحات احضار کرده است. کوهن اعتراف کرده است که از جانب ترامپ به دو زن حق السکوت داده است تا در مورد روابط نامشروع خود با ترامپ سخنی به زبان نیاورند.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------