آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

انتشار جزئیاتی از توافق احتمالی آمریکا و طالبان



اخبار,اخبار بین الملل

برخی منابع از نزدیک شدن نماینده آمریکا و گروه طالبان به یک توافق اولیه در جریان مذاکرات اخیر خبر داده‌اند.

به گزارش مهر، منابعی نزدیک به گروه طالبان افغانستان از احتمال دستیابی به یک توافق اولیه میان این گروه و هیئت امریکایی در جریان مذاکرات اخیر خبر داده‌اند.

 

در این ارتباط نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده است که ممکن است آمریکا در مقابل تعهد طالبان به جلوگیری از بازگشت گروه‌های تروریستی مانند القاعده به افغانستان، روند خروج نیروهای خود را از این کشور مورد بررسی قرار دهد.

 

روز پنجشنبه نیز یک مقام سابق طالبان گفته بود که در حال حاضر مذاکرات این گروه با نیروهای آمریکایی حول دو موضوع متمرکز است: نخست خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان  و دوم عدم استفاده از خاک افغانستان برای حمله به هیج کشور دیگری در منطقه. با این حال این منبع نزدیک به طالبان دستیابی به هرگونه توافقی را همچنان رد کرده و از ادامه گفتگوها خبر داده بود.

 

طالبان روز گذشته اعلام کرد که مذاکرات این گروه با مقامات آمریکایی با هدف رسیدن به توافقی برای پایان دادن به جنگ ۱۷ ساله افغانستان در قطر انجام می‌شود و هر چند این دور از مذاکرات در اساس برای دو روز برنامه‌ریزی شده بود ولی هنوز ادامه دارد.

 

همچنین ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، روز پنجشنبه بدون اشاره به جزئیات مذاکرات اخیر اعلام کرد که بعدها وقتی به توافق رسیدیم در مورد جزییات صحبت خواهیم کرد.

 

وزارت خارجه پاکستان نیز گفت‌وگو بین طالبان و مقامات آمریکایی را تایید کرده، اما تا کنون سفارت آمریکا و نمایندگی ناتو در کابل اظهار نظری در این ارتباط نداشته‌اند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------