جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع ونزوئلا/ روسیه: آمریکا در ونزوئلا دست به کودتا زده است



اخبار,اخبار بین الملل,شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل بنا به درخواست آمریکا برای بررسی اوضاع ونزوئلا تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، در این جلسه، چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین با بررسی مساله ونزوئلا مخالفت کردند.

 

روسیه پیشنهاد داد که مساله "عدم مداخله در امور داخلی ونزوئلا" مورد بررسی قرار بگیرد.

 

اما ۹ عضو از میان ۱۵ عضو شورای امنیت بررسی مساله ونزوئلا را تأیید کرده‌اند. دو عضو شورای امنیت نیز نسبت به تدوین دستورکار موقتی برای بررسی اوضاع در ونزوئلا رأی ممتنع دادند.

 

رئیس دوره‌ای شورای امنیت نیز عنوان داشت که ۹ رأی با بررسی مساله ونزوئلا موافقت کرده‌اند، در نتیجه مساله این کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

همزمان، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که ونزوئلا هیچ خطری علیه امنیت بین المللی ایجاد نمی‌کند. وی ایالات متحده را به تلاش برای کودتا در این کشور متهم کرد.

 

در همین حال، "مایک پامپئو"، وزیر خارجه آمریکا در این نشست عنوان داشت که ایالات متحده "خوان گوآیدو"، رهبر مخالفان را برای گذار به مرحله دموکراسی در ونزوئلا تأیید می‌کند.

 

پامپئو گفت: ایالات متحده آماده حمایت از مردم ونزوئلا است و زمان آن فرار رسیده که کشورهای دیگر این موضع را اتخاذ کنند و تأخیر دیگر ممکن است.

 

وی با درخواست از جامعه بین الملل برای به رسمیت شناختن خوان گوآیدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا، از روسیه، چین، سوریه و ایران به دلیل حمایت از مادورو انتقاد کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا نیروهای امنیتی ونزوئلا را به خویشتن داری در برخورد با تظاهرکنندگان مخالف مادورو ترغیب کرد.

 

وی با این ادعا که مادورو مسئول بحران انسانی در ونزوئلا و "سرقت آینده" ملت این کشور است، از جامعه بین الملل خواست تا از "آرمان‌های ونزوئلایی‌ها برای برخورداری از دموکراسی" و "مخالفت با دولت جنایت‌کار" و تشکیل "دولت دموکرات جدید" به ریاست خوان گوآیدو حمایت کنند.

 

در همین حال، "فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت، درصورتی که طی روزهای آتی دعوتی برای انتخابات در ونزوئلا صورت نگیرد، اتحادیه اروپا تدابیری را اتخاذ خواهد کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------