رویترز: رهبر مخالفان ونزوئلا تحت نظر نیروهای امنیتی قرار گرفت



اخبار,اخبار بین الملل,گوایدو

رهبر مخالفان ونزوئلا که خود را رئیس جمهوری دولت موقت خوانده، اعلام کرد که منزلش تحت نظر نیروهای امنیتی این کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، خوان گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در حالی که در یک تجمع بود اعلام کرد منزلش تحت نظر نیروهای امنیتی این کشور قرار گرفته است.

 

وی در این جمع خطاب به دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا گفت آن ها را مسئول هر تهدید علیه خانواده اش می داند.

 

به نوشته رویترز، گوایدو پس از پایان سخنرانی خود در این جمع هنگام بازگشت به منزل از افراد حاضر خواست وی را همراهی کنند.

 

به گزارش ایرنا، ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن‌ماه) صحنه ناآرامی است. ماجرا ازآنجا آغاز شد که گوایدو سوگند ریاست جمهوری یاد و خود را به‌عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد.

 

پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری مادورو را غیرقانونی اعلام کرد.

 

برخی از کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بیطرف در ونزوئلا شدند.

 

این درحالی است که کشورهایی چون ایران، روسیه، بولیوی، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور و ترکیه همچنان با حمایت کامل از مادورو، اقدام گوایدو را کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا خواندند.

 

در آخرین تحولات ونزوئلا، دیوان عالی این کشور، گوایدو را ممنوع الخروج و انسداد حساب های بانکی او را صادر کرده است. این اقدام پس از درخواست دادستان کل ونزوئلا (وابسته به مادورو) از دیوان عالی این کشور برای ممنوعیت خروج گوایدو از کشور و بسته شدن حساب های بانکی اش انجام می گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------