آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اعلام آمادگی سناتور «بوکر» برای رقابت با «ترامپ» در انتخابات ۲۰۲۰



اخبار,اخبار بین الملل,کوری بوکر

سناتور دموکرات آمریکا و رقیب پیشین «برت کاوِنا» در تصدی کرسی دیوان عالی آمریکا، روز جمعه آمادگی خود را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به عنوان نماینده حزب دموکرات اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، سناتور «کوری بوکر» ۴۹ ساله جدیدترین عضو دموکرات و چهارمین سناتور آمریکا است که به تازگی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام آمادگی کرده است؛ رقابتی که پیش بینی می شود عرصه ای پرازدحام با حضور نامزدهای متنوع از هر دو حزب اصلی دموکرات و جمهوریخواه باشد.

 

به اعتقاد برخی کارشناسان مسائل سیاسی، اعلام نامزدی کوری بوکر می تواند همچون دمیده شدن روحی تازه به  کمپ دموکراتهای آمریکا باشد.

 

این سناتور دموکرات و سیاه پوست از ایالت نیو جرسی و رقیب پیشین «برت کاوِنا» برای تصدی کرسی قضاوت در دیوان عالی آمریکا، با شرکت در مراسم های مختلف سیاسی در ایالتهای آیووا و نیوهمپشایر سبب تقویت گمانه زنی ها در خصوص احتمال نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شد.

 

بوکر در یک فیلم ویدئویی که بر روی تارنمای رسمی اش منتشر شد، می گوید: «باور دارم که می توانیم کشوری بسازیم که در آن هیچ کس مورد غفلت قرار نمی گیرد و هیچکس تنها گذاشته نمی شود». وی همچنین گفت که بر اشتغالزایی و اصلاح سیستم قضایی کیفری تمرکز خواهد کرد.

 

گفتنی است که بوکر پس از سناتور «کامالا هریس» از ایالت کالیفرنیا،  دومین آمریکایی سیاه پوست است که تصمیم گرفته در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شرکت نماید.  

 

شایان ذکر است که رقابتها برای تعیین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، از فوریه همان سال و در نقطه شروع سنتی و همیشگی آن- ایالت آیوا- آغاز می شود. نامزدی که بتواند اکثریت آراء نمایندگان را بدست آورد؛ در فصل تابستان و در  مجمع حزب دموکرات به عنوان نامزد نهایی این حزب معرفی شده و در انتخابات سراسری همان سال احتمالاً با «دونالد ترامپ» جمهوریخواه رقابت خواهد کرد.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------