ریابکوف: آمریکا دنبال اقدام نظامی در ونزوئلاست



اخبار,اخبار بین الملل,ریابکوف

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، ایالات متحده به دنبال آن است تا مجوز استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای با قدرت انفجاری پایین علیه انبارهای موشک بالستیک قاره‌پیما را در اختیار رئیس‌جمهوری آمریکا قرار دهد.

به گزارش ایسنا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری خود تاکید کرد: من با توجه زیادی نظریات نمایندگان ارشد پنتاگون در مورد این موضوع را مطالعه کردم، گزارش‌هایی را خواندم که از نظر عملی نشان می‌دهد، اداره امنیت هسته‌ای ملی این کشور شروع به تولید اولین قطعه از چنین مهماتی کرده است. از توضیحات نمایندگان پنتاگون، چندین نتیجه‌گیری کردم.

 

ریابکوف افزود: اولین نتیجه‌گیری این است که تمایل ایالات متحده اعطای گزینه استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای نسبتاً کم توان به فرمانده نیروهای مسلح ایالات متحده در مقابل اهداف محافظت‌شده، در برابر نقاط کنترل، انبارها، جایی که موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای زمینی در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و در مقابل سایر امکانات از این نوع است.

 

وی همچنین گفت که روسیه آماده است طرح‌های تازه‌ای را به جای معاهده هسته‌ای دوران جنگ سرد با تعهدی جامع‌تر و گسترده‌تر که شامل کشورهای بیشتری می‌شود، آماده کند.

 

ریابکوف قول داد هر آنچه لازم است برای تضمین عدم استقرار موشک‌های آمریکایی در لیتوانی انجام خواهد داد. او گفت: من هر آنچه لازم است انجام می‌دهم تا این اتفاق نیفتد.

 

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تلاش آمریکا برای عزل مقام‌های ونزوئلایی از طریق استفاده از ابزارهای نظامی را رد نکرد. ریابکوف تاکید کرد: این اقدام بسیار اشتباهی از طرف واشنگتن است. مذاکرات مداومی میان آژانس‌های مسؤول رسیدگی به این موضوع وجود دارد؛ گزینه‌های متفاوتی از این دست. شخصاً احتمال این مساله را بعید نمی‌دانم که مقام‌های ونزوئلایی با استفاده از ابزارهای نظامی عزل شوند.

 

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو در تماس با سازمان‌های بشردوستانه برای کمک به ونزوئلا است. ما با تمام سازمان‌های بشردوستانه تماس داریم. ما همه چیزهایی که آنها در جریان بحران ونزوئلا انجام داده‌اند، تأیید نمی‌کنیم. اما هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نگران باشیم یا دلهره داشته باشیم. در اغلب موارد، سازمان‌های بشردوستانه از وظیفه خود برای مردم آگاه هستند و تمرکز خود را برای پرداختن به کمبود امکانات اختصاص می‌دهند و اجازه نمی‌دهند که از کار آنها به عنوان ابزار فشار استفاده شود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------