آمریکا: مادورو مانع ارسال کمک های بشردوستانه است



اخبار,اخبار بین الملل,وزارت خارجه آمریکا

وزارت خارجه آمریکا که تحریم های شدیدی را علیه ونزوئلا وضع و اعمال کرده است، در اقدامی فریبکارانه مدعی شد: مادورو قانون اساسی ونزوئلا را نادیده گرفته و کمک های بشردوستانه متوقف کرده است. او باید برود.

به گزارش ایرنا، در صفحه توئیتری وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه نوشته شده است: مادورو قانون اساسی ونزوئلا را نادیده گرفته است. او رهبران مخالف را زندانی، رسانه ها را تعطیل و انتخابات تقلبی انجام داده است.

 

در این پیام آمده است: او اکنون کمک های بشر دوستانه را برای رسیدن به مردم ونزوئلا متوقف کرده است. ما ستمگران پیش از او را دیده ایم. مادورو باید برود.

 

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی و مشروع ونزوئلا است که حمایت ارتش و دیوان عالی قضایی را دارد. آمریکا در تلاش است تا خوان گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا را که ادعای ریاست جمهوری کرده است، به کرسی قدرت بنشاند.

 

دونالد ترامپ و رژیم آمریکا بارها گوایدو را به رسمیت شناخته اند و از جامعه جهانی هم خواسته اند تا او را به رسمیت بشناسند. آمریکا در حالی مدعی مسدود کردن کمک های بشردوستانه این کشور که قرار بود از طریق کلمبیا وارد ونزوئلا شود و به دست مخالفان مادورو برسد را محکوم می کند که در دو سال گذشته تحریم های شدیدی را علیه این کشور وضع و اعمال کرده است.

 

این کشور در آخرین اقدام، شرکت ملی نفت ونزوئلا را تحریم و دارایی های این کشور را هم مسدود کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------