آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

18 هزار داعشی همچنان در سوریه و عراق هستند



اخبار,اخبار بین الملل,داعش

گزارش تیم ناظر بر مجازات های سازمان ملل که امروز پنجشنبه در رسانه های عراق بازتاب داشته اعلام کرده است که هنوز 14 تا 18 هزار داعشی در خاک سوریه و عراق حضور دارند.

به گزارش ایرنا، گزارش این تیم بین المللی که هر 6 ماه یکبار گزارش خود را درباره فعالیت دو گروه تروریستی داعش و القاعده که در فهرست سازمان ملل به عنوان گروه های تروریستی ثبت شده اند، به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند، حاکیست که هنوز 14 تا 18 هزار داعشی در عراق و سوریه هستند.

 

براساس گزارش این تیم، اکثر این افراد بومی دو کشور عراق و سوریه و سه هزار تن از عناصر داعشی اتباع خارجی کشورهای دیگر هستند.

 

گزارش تاکید کرده است که گروه تروریستی داعش هنوز در سوریه بطور کامل سرکوب نشده و ولیکن در مناطق شرق این کشور با فشارهای نظامی مواجه است اما همچنان با دست زدن به پاره ای حملات تروریستی، سعی می کند در برابر شکست نهایی، مقاومت نشان دهد.

 

براساس گزارش مزبور، به رغم اینکه گروه تروریستی داعش به گروه های کوچکتر تجزیه شده اما همچنان به عناصر خود امر می کند به شبکه های این گروه در داخل عراق بپیوندند تا بتواند مقاومت بیشتری کرده و صفوف خود را بار دیگر تقویت کند.

 

تیم ناظر مجازات های سازمان ملل اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش به دلیل از دست دادن رهبری مرکزی خود قادر به دست زدن به حملات تروریستی در کشورهای دیگر نیست.

 

این گزارش در عین حال، دور از ذهن ندانسته که این گروه در کشورهای دیگر سعی کند به حملات تروریستی دست بزند.

 

این گزارش درباره فعالیت عناصر تروریستی داعش در عراق و سوریه در حالی منتشر شده که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که آماده می شود تا پایان نهایی گروه تروریستی را اعلام کند.

 

از طرفی یکی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به اعلام پایان گروه تروریستی داعش توسط رییس جمهوری آمریکا، گفته است که گروه تروریستی داعش به یمن فداکاری شهدا و مجروحان عراقی مضمحل شده و اعلام پایان آن توسط ترامپ، فقط برای آرایش چهره آمریکا است.

 

«عدی الشعلان» در اظهاراتی خبری که در بغداد منتشر شده افزوده است که پیروزی نظامی بر داعش در اواخر سال 2017 با قدرت و توانمندی نیروهای مسلح عراق و نه امریکا اتفاق افتاد.

 

وی خاطرنشان ساخته است که آمریکا در جنگ با داعش حتی از ارائه کمک به نیروهای مسلح عراق خودداری کرده بود.

 

وی اضافه کرد که آمریکا فقط می خواهد چهره خود را در این جنگ زیبا جلوه دهد درحالی که اصولا واشنگتن متهم به تامین مالی و حمایت از تروریسم برای ایجاد بی ثباتی در منطقه است.

 

دولت وقت عراق به ریاست «حیدر العبادی» در اواخر 2017 پیروزی نظامی بر گروه تروریستی داعش را در عراق اعلام کرد اما در عین حال تصریح کرد که داعش هنوز تمام نشده و باید از این پس فعالیت های اطلاعاتی در مبارزه با این گروه تروریستی تقویت شود.

 

وی وجود افکار افراطی را در منطقه بسیار خطرناک خواند و چالش بعدی را مبارزه با افکار داعشی در منطقه ذکر کرده بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------