آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

گوآیدو: برای نجات ونزوئلا هرکاری انجام می‌دهم



اخبار,اخبار بین الملل,گوآیدو

"رئیس‌جمهوری خودخوانده" ونزوئلا احتمال موافقتش با مداخله نظامی آمریکا برای وادار کردن نیکولاس مادورو جهت کناره‌گیری از قدرت و کاهش بحران انسانی را بعید ندانست.

به گزارش ایسنا، خوان گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا به خبرگزاری فرانسه گفت: "آماده‌ام در صورت لزوم اجازه اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا را بدهم. هر اقدامی که ضرورت داشته باشد انجام می‌دهم تا جان انسان‌ها را نجات دهم. "

 

وی اذعان کرد مداخله ایالات متحده "موضوعی بسیار جنجالی" است.

 

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ماه گذشته تلاش برای عزل نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را آغاز کرد و خود را "رئیس‌جمهوری موقت" نامید. ایالات متحده و حدود ۴۰ کشور آن را به رسمیت شناختند.

 

اقتصاد ونزوئلا در دوران رهبری مادورو ویران شد و این کشور آمریکای لاتین با تورم نجومی، رکود و کمبود ملزومات ضروری مانند غذا و دارو دست و پنجه نرم می‌کند. گوآیدو تلاش دارد تا از آمریکا غذا و دارو وارد کند اما این کمک‌ها در انبارهای کلمبیا مانده است چون ارتش ونزوئلا اجازه ورود به آنها نمی‌دهد.

 

پیش از این نیکولاس مادورو متعهد شد تا اجازه عبور به "کمک انسانی جعلی" ندهد و مدعی شد بحران ونزوئلا "ساخته و پرداخته دست واشنگتن" است تا مداخله توجیه شود.

 

رئیس مجلس ملی ونزوئلا تاکید دارد چنانچه این کمک‌های بسیار ضروری وارد نشود ۳۰۰ هزار تن جان می‌دهند. ما هر کاری که بهای اجتماعی پایین‌تری داشته باشد و به حکومت‌داری و ثبات برای مدیریت این وضعیت فوق‌العاده بینجامد، انجام می‌دهیم تا وضعیت خدمات عمومی را بهبود ببخشیم.

 

خوان گوآیدو در ادامه مشروعیت مادورو را که در انتخابات ماه مه گذشته پیروز شد، دوباره زیر سوال برد. دور دوم ریاست جمهوری او از ژانویه آغاز شد اما آمریکا، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین آن انتخابات را آلوده به تقلب دانستند.

 

خوان گوآیدو گفت: قانون اساسی ونزوئلا به او اجازه می‌دهد قدرت را به دست بگیرد، دولت انتقالی تشکیل دهد و انتخابات جدید برگزار کند؛ این یکی از درخواست‌های کلیدی اوست که با حمایت بین‌المللی گسترده مواجه شده است.

 

او افزود: ما هر کاری که مجبور باشیم در چارچوب حاکمیت ملی انجام می‌دهیم تا به غصب قدرت پایان دهیم و دولت انتقالی تشکیل داده و انتخابات آزاد برگزار کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------