گزارش پامپئو به کنگره درباره تازه‌ترین اطلاعات از تحقیقات در پرونده خاشقجی



اخبار,اخبار بین الملل,پامپئو

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، مایک پامپئو جدیدترین اطلاعات از روند تحقیقات در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی را به کنگره این کشور ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی این وزارتخانه بدون ارائه هیچ‌گونه توضیحی اظهار کرد: مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه جدیدترین اطلاعات از نتایج تحقیقات در پرونده خاشقجی را ارائه داد.

 

کنگره پیش از این به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تا روز جمعه مهلت داده بود که گزارشی درباره مسئولان این قتل و اینکه آیا واشنگتن قاتلان خاشقجی را با اعمال تحریم‌هایی محاکمه خواهد کرد یا نه، ارائه کند.

 

پیش از این اعلام شده بود، ترامپ با ابلاغ موضع دولت خود درباره دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در این قتل به سنا مخالفت کرده است.

 

مسئول اطلاع‌رسانی کاخ سفید گفت: پس از قتل خاشقجی در دوم اکتبر به شکل مرتب با کنگره در حال رایزنی هستیم و می‌توانیم تأیید کنیم که وزارت خارجه امروز اطلاعاتی ارائه کرد، ما به رایزنی‌های خود با کنگره و همکاری برای معرفی و تحویل عاملان این قتل به دستگاه عدالت ادامه می‌دهیم.

 

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا روز پنج‌شنبه فاش کرد بق برخی گزارش‌های اطلاعاتی بن سلمان یک سال پیش از قتل خاشقجی به یکی از معاونان خود گفته بود "اگر خاشقجی دست از انتقاد از دولت برندارد، گلوله‌ای را صرف او خواهد کرد".

 

این روزنامه به نقل از برخی مسئولان فعلی و سابق آمریکایی و خارجی که از گزارش‌های اطلاعاتی آگاه هستند، نوشت، صحبت‌هایی که بن سلمان در سال ۲۰۱۷ به معاون خود زده پیش از قتل خاشقجی در اکتبر گذشته در کنسولگری این کشور در استانبول بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------