آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

پایان مذاکرات کمیته تبادل اسرای یمن در امان/ سازمان ملل: پیشرفت مهمی داشتیم



اخبار,اخبار بین الملل

دفتر نماینده سازمان ملل در یمن با اعلام پایان مذاکرات چهار روزه کمیته تبادل اسرا و بازداشتی‌های یمن در امان از پیشرفت در روند این مذاکرات خبر داد.

به گزارش ایسنا، دفتر مارتین گریفیث، نماینده سازمان ملل در یمن اعلام کرد، کمیته تبادل اسرا اقداماتی که تاکنون برای اجرای توافق تبادل اسرا اتخاذ شده را مورد بررسی قرار داده و نشست‌ها درباره روند اجرایی این توافق‌نامه مثبت و سازنده بودند.

 

به نقل از الیوم السابع، گفتنی است، نشست‌های کمیته مسئول تبادل اسرا و بازداشتی‌ها در یمن روز جمعه با نظارت بین‌المللی در امان انجام شد. این کمیته همچنین نشست‌هایی با هیئت انصارالله و دولت مستعفی یمن برگزار کرد.

 

دفتر مارتین گریفیث اعلام کرد، نشست‌های چهار روزه کمیته تبادل اسرا در امان پیشرفت چشم‌گیری در اجرای روند آزادی اسرا داشته و در این نشست‌ها اطلاعات بیشتری درباره افراد موجود در لیست اسرا ارائه شد.

 

براساس این بیانیه، دو طرف درگیر اعلام کردند، به آزادی همه اسرا، زندانیان، بازداشتی‌های اجباری و مفقودان از طریق اجرای توافق تبادل اسرا طی مراحلی پایبند بوده و آماده هستند همه تلاش خود را برای تحقق این هدف مشترک به کار گیرند.

 

برگزاری این نشست‌ها به منظور دادن فرصت به طرفین درگیر جهت همکاری با یکدیگر و نهایی کردن لیست‌ها در آینده نزدیک ادامه دارد.

 

در این بیانیه آمده است، کمیته فرعی مربوط به اجساد طرح همکاری مشترک با تکیه بر اصول مشخص و جدول زمانی برای اجرای تبادل اجساد را تصویب کرد.

 

دو طرف درگیر در یمن (دولت مستعفی یمن و انصارالله) نخستین دور از مذاکرات پیرامون تبادل اسرا را اواسط ماه میلادی گذشته در امان در مقر دفتر هیئت ویژه سازمان ملل در یمن برگزار کردند. تبادل زندانیانی که در استکهلم بر سر آن توافق شد اقدامی مهم در راستای اعتمادسازی در چارچوب تلاش‌های سازمان ملل است تا طرف‌های درگیر را با هدف پایان دادن به جنگ چهار ساله یمن بر سر میز مذاکرات بنشاند.

 

این درحالی است که شبکه اسکای نیوز اعلام کرد، نشست‌های مذکور میان نمایندگان دو طرف یمن روز جمعه در پایتخت اردن بدون دستیابی به توافقی یا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به پایان رسید و قرار شد مذاکرات تا هفته آتی تمدید شود.

 

همچنین در ارتباط با پرونده اجساد و مفقودان کمیته فرعی مربوط به این پرونده نشست مشترکی با حضور نمایندگان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برگزار و طی آن ضمن بررسی پیشنهادات مکانیزم تحویل، توافق شد که همه اجساد طی دفعاتی تحویل داده شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------