آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

نامه اعتراضی قطر به سازمان ملل: بحرین حریم هوایی ما را نقض کرده است



"اخبار,اخبار بین الملل

نماینده دایم قطر در سازمان ملل روز شنبه با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل، اعتراض رسمی دوحه را در خصوص نقض حریم هوایی کشورش از سوی جنگنده بحرینی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'الخلیج انلاین'، منابع قطری پیشتر خبر داده بودند که ۲۷ دسامبر ۲۰۱۸ (۶ دی ۹۷) یک جنگنده متعلق به نیروی هوایی بحرین بدون صدور مجوز از سوی مقامات ذی ربط در قطر، وارد حریم هوایی این کشور شد و حاکمیت ملی دوحه را نقض کرد.

 

بر همین مبنا، شیخه 'علیا احمد بن سیف آل ثانی' نماینده دایم قطر در سازمان ملل روز شنبه با ارسال یک نامه به 'آنتونیو گوترش' دبیر کل سازمان ملل و 'ندونگ مبا' سفیر گینه استوایی در سازمان ملل اعتراض رسمی دوحه را در این خصوص اعلام کرد.

 

نمایندگی دایم قطر در سازمان ملل در این نامه اعتراضی با اشاره به این که نقض قوانین بین المللی از سوی بحرین محکوم است، تاکید کرد: قطر همواره خویشتنداری، احترام به قوانین بین المللی و حسن همجواری را سرلوحه سیاست خود قرار داده است.

 

نماینده دایم قطر در سازمان ملل افزود: قطر حق پاسخ به نقض امنیت ملی خود را محفوظ می‌داند و اقدامات لازم را برای دفاع از حاکمیت ملی خود انجام می‌دهد.

قطر در این نامه با استناد به ماده ۳۴ و ۳۵ منشور سازمان ملل، خواستار اتخاذ راهکاری از سوی این سازمان شده است تا مانع نقض عامدانه حریم هوایی قطر از سوی بحرین شود.

 

در این نامه آمده است، منامه بار‌ها با زیرپاگذاشتن قوانین بین المللی، حریم هوایی دوحه را نقض کرده است که این امر موجب افزایش تنش در منطقه می‌شود.

 

پس از آغاز بحران شورای همکاری خلیج فارس و تحریم قطر از سوی ۴ کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) سطح تنش میان قطر و این ۴ کشور روبه فزونی گذاشته است، این بحران با اتهام قطر به حمایت از تروریسم آغاز شد و کشور‌های تحریم کننده روابطشان را با دوحه قطع کردند و مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی خود را با این کشور بستند.

 

پیشتر نیز در ۲۵ و ۱۶ مارس سال ۲۰۱۸ جنگنده‌های بحرین و امارات هر کدام چندین بار حریم هوایی قطر را نقض کردند.

 

امارات، سعودی و بحرین با نقض حریم هوایی قطر سعی دارند با این اقدامات، وارد درگیری نظامی با قطر شوند، اما دوحه با خویشتنداری و پایبندی به قوانین بین المللی، از تنش و درگیری در منطقه دوری کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------