آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

رومانی گوایدو را به رسمیت شناخت



اخبار,اخبار بین الملل,گوایدو

رئیس‌جمهوری رومانی جمعه اعلام کرد بخارست رسماً گوآیدو را به عنوان "رئیس‌جمهوری موقت مشروع" ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد و به اقدام هماهنگ کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده ملحق می‌شود.

به گزارش ایسنا، این اقدام دولت رومانی تقریباً یک هفته پس از اعلامیه اتحادیه اروپا مبنی بر به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان "رئیس‌حمهوری موقت" ونزوئلا اتخاذ شد.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپر، کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری رومانی جمعه گفت تصمیم گرفته است "ریاست‌جمهوری موقت" گوایدو را مانند دیگر کشورهای اروپایی به رسمیت بشناسد.

 

بسیاری از کشورهای اروپایی هفته گذشته و پس از پایان مهلت هشت روزه به نیکولاس مادورو برای تعیین زمانی جدید برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کردند که خوان گوایدو را به عنوان "رئیس‌جمهوری موقت" ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

 

خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا پیشتر ضمن "نامشروع" دانستن آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شده در این کشور، خود را "رئیس‌جمهوری موقت" ونزوئلا معرفی کرده بود. ایالات متحده از اولین کشورهایی بود که گوایدو را به رسمیت شناخت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------