سناتور آمریکایی: بن‌سلمان آرزوها درباره اصلاحات در عربستان را از بین برد



اخبار,اخبار بین الملل,دیک دوربین

سناتور آمریکایی اعلام کرد که ولیعهد عربستان آرزوها برای اصلاح واقعی در کشور خود را به شدت از بین برد.

به گزارش ایسنا، دیک دوربین، سناتور دموکرات آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دلایلی که باعث ناکام ماندن این آرزوها شده، این است که حبس رائف بدوی، وبلاگ‌نویس سعودی ادامه یافته و جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی صورت گرفت و افرادی که با تحرکات مسالمت‌آمیز خواستار تغییر شدند، بازداشت و شکنجه شده‌اند.

 

بنا بر نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این سناتور آمریکایی پس از دیدار با همسر رائف بدوی تاکید کرد که اقدامات "وحشیانه" عربستان بر رأی او در آینده در خصوص همکاری و فروش سلاح به ریاض تأثیر خواهد گذاشت.

 

وی با اشاره به مهلت ۱۲۰ روزه‌ای که اعضای کنگره آمریکا به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای مشخص کردن مسئولان ترور خاشقجی داده‌اند، از نادیده گرفتن مهلت قانون جهانی "ماگنیتسکی" از سوی دولت دونالد ترامپ و عدم ارائه گزارش در خصوص کشته شدن خاشقجی انتقاد کرد.

 

شماری از اعضای کنگره آمریکا بن سلمان را به دست داشتن در جنایت قتل خاشقجی متهم کرده‌اند و خواستار اعمال مجازات‌هایی علیه عربستان شدند که شامل توقف فروش سلاح و همچنین توقف حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز عربی تحت امر ریاض در یمن است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------