آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اردوغان: ساخت دیوارهای بلندتر، راه حل بحران مهاجرت نیست



اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه سه‌شنبه ‌شب در سخنانی درباره بحران مهاجرت گفت که «طرح ایجاد منطقه امن که در اوایل بحران مهاجرت آن را مطرح کرده بودم، مناسب‌ترین و عملی‌ترین راه‌حل برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان است.»

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه سه‌شنبه‌ شب اظهار داشت که قطع کمک به پناهجویان فلسطینی و تنبیه آنان با فقر، یک اقدام غیر انسانی و غیر اخلاقی است.

 

وی در ادامه از کمک‌های ترکیه به پناهجویان فلسطینی سخن گفت و تاکید کرد که رقم کمک‌های که ترکیه با منابع ملی خود برای پناهجویان هزینه کرده، از مرز 37 میلیارد دلار هم عبور کرده است.

 

اردوغان افزود: امروز تعداد مهاجران در سراسر جهان به 260 میلیون نفر می‌رسد که بیش از 68 میلیون نفر از آنها، منازل خود ترک کردند و اکنون بیش 25 میلیون نفر از آنها پناهنده هستند.

 

به گزارش آناتولی، وی اظهار داشت که این میزان افزون بر مشکلات اقتصادی به دلایلی مانند قحطی، جنگ‌های داخلی، حملات تروریسی و عدم ثبات سیاسی روز به روز در حال افزایش است.

 

رئیس‌جمهور ترکیه خاطرنشان کرد، غرب به وعده خود عمل نکرده است و حتی هنوز اولین مرحله از کمک مالی 6 میلیارد دلاری برای پناهجویان سوریه که اتحادیه اروپا وعده پرداخت آن را داده بود، ارسال نشده است.

 

اردوغان تاکید کرد که «طرح ایجاد منطقه امن که در اوایل بحران مهاجرت آن را مطرح کرده بودم، مناسب‌ترین و عملی‌ترین راه‌حل برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان است.»

 

وی با بیان اینکه ساخت دیوارهای بلندتر و سیم های خاردار بیشتر، راه حل بحران مهاجران نخواهد بود، گفت: «مهاجرت یک مساله سیاسی با بُعد امنیتی است که از عدم همدلی ناشی می شود و در صورت وقوع موج جدید مهاجرت، دیگر به تنهایی توان مقابله با آن را نخواهیم داشت.»

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------