کلمبیا: تصمیم مادورو برای قطع روابط دیپلماتیک را به رسمیت نمی‌شناسیم



اخبار,اخبار بین الملل,وزیر خارجه کلمبیا

وزیر خارجه کلمبیا اظهار کرد، کشورش تصمیم رئیس‌جمهوری ونزوئلا مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با این کشور را به رسمیت نمی‌شناسد. رئیس آژانس مهاجرت کلمبیا نیز گفته است: بوگوتا تصمیم گرفت که مرز خود را با ونزوئلا به خاطر وقوع درگیری های اخیر به طور موقت تعطیل کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کارلوس هولمز تروخیو، وزیر خارجه کلمبیا اظهار کرد، کشورش تصمیم رئیس‌جمهوری ونزوئلا مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با این کشور را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

او در توییتر خود نوشت: چون ما دولت مادورو در ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسیم از این رو تصمیم قطع روابط این کشور با ما را هم ملغی می‌دانیم.

 

روز شنبه مادورو تصمیم قطع روابط دیپلماتیک و سیاسی با کلمبیا را در پی نقش این کشور برای انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه به خاک ونزوئلا از طریق مرزهای دو کشور اعلام کرد. او به سفیر کلمبیا و دیگر دیپلمات‌های این کشور ۲۴ ساعت مهلت داده تا خاک این کشور را ترک کنند.

 

کریستین کروگر سارمینتو، رئیس آژانس مهاجرت کلمبیا نیز در پیامی در توئیتر تاکید کرد: به خاطر ناآرامی‌های رخ داده در چندین ایستگاه بازرسی مختلف در مرز با ونزوئلا، رئیس جمهوری کلمبیا تصمیم گرفته است که مرز در ۲۴ و ۲۵ فوریه بسته شود.

 

وی اضافه کرد: بستن این مرز برای بررسی میزان خسارت‌های وارده به زیربناها در ناآرامی‌های روز شنبه انجام گرفته است. پس از رفع این خسارت‌ها، کلمبیا در ۲۶ فوریه این مرز را دوباره بازخواهد کرد.

 

همچنین یک گروه رادیکالی به ایستگاه بازرسی در مرز این کشور با برزیل حمله کرده و خودروی متعلق به گارد ملی ونزوئلا را به آتش کشید. نیروهای این گروه رادیکالی سنگ‌هایی به سوی مسؤولان این ایستگاه بازرسی پرتاب کرده و آنها نیز مجبور به استفاده از گاز اشک آور شدند.

 

روز شنبه، اپوزیسیون ونزوئلا تحت حمایت آمریکا تلاش کردند تا کامیون‌های کمک رسان را به داخل ونزوئلا ببرند اما نیروهای مخالف، آنها را در مرز کلمبیا به آتش کشیدند.  در پی این ناآرامی‌ها دستکم دو نفر کشته شدند.

 

در پی این رخداد، وزیر خارجه کلمبیا اعلام کرد که ایوان دوکو، رئیس جمهوری دستور داده تا مابقی کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به کشور بازگردند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------