واکنش چین به بررسی امکان استرداد مدیر ارشد هواوی به آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل

وزارت خارجه چین اقدام کانادا در مورد شروع روند رسیدگی استرداد منگ وانژو، مدیر مالی ارشد شرکت چینی هواوی به آمریکا را محکوم کرده است.

به گزارش ایسنا، دولت کانادا روز جمعه خبر داد که با اعطای مجوزی به دادگاه، این امکان را فراهم کرده تا استرداد منگ وانژو به آمریکا بررسی شود.

 

چین این اقدام دولت کانادا را "تصمیمی سیاسی" خوانده است.

 

منگ وانژو سال گذشته به درخواست آمریکا در کانادا بازداشت شد. آمریکا، منگ وانژو را متهم کرده که به منظور دور زدن تحریم‌های ایران در اداره شرکتی صوری نقش داشته اما منگ وانژو و شرکت هواوی این ادعاها را رد کرده‌اند.

 

منگ وانژو که دختر مؤسس شرکت هواوی است، فعلاً با قرار وثیقه آزاد و تحت نظارت دائم قرار دارد.

 

قرار است چهار روز دیگر او در دادگاهی در ونکوور کانادا حاضر شود تا تصمیم‌گیری درباره استردادش آغاز شود.

 

چنانچه منگ وانژو به آمریکا مسترد شود، به خاطر چند اتهام محاکمه خواهد شد.

 

البته با توجه به روال موجود در نظام قضائی کانادا، مراحل متعددی در تعیین تکلیف پرونده وجود دارد که با توجه به آن حتی در صورت حکم دادگاه، ممکن است استرداد او سال‌ها طول بکشد.

 

به گزارش بی‌بی‌سی‌، پس از بازداشت منگ وانژو، چین خواهان آزادی فوری او شد و همزمان دو شهروند کانادایی را به دلایل امنیتی بازداشت کرد. همچنین یک کانادایی که برای قاچاق مواد مخدر در چین زندانی بود، به اعدام محکوم شده است.

 

پرونده استرداد منگ وانژو در شرایطی مطرح شده که موضوع جنگ تجاری و افزایش متقابل تعرفه‌ها هم روابط چین و آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------