الجزیره: جسد خاشقچی را در کوره کنسولگری سوزاندند



اخبار,اخبار بین الملل,خاشقچی

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در گزارشی اعلام کرد: تحقیقات مسؤولان ترکیه ای نشان می دهد که برای امحای جسد «جمال خاشقچی» از کوره ای که در منزل «محمد العتیبی» سرکنسول عربستان در استانبول تعبیه شده بود، استفاده شده است.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: مرکز تحقیقات جنایی ترکیه توانست، با وجود رنگ آمیزی دیوار دفتر سرکنسول عربستان در استانبول، آثار خون به جامانده از خاشقچی را به دست آورد.

 

سازنده این کوره به خبرنگار الجزیره گفته است: این کوره با مشخصات معین و به درخواست مستقیم 'محمد العتیبی' سرکنسول سعودی در استانبول تهیه شده است.

 

وی فاش کرد: این کوره با گاز کار می کند و مخصوص ذوب فلزات است و می تواند بیش از یکهزار درجه سانتیگراد تولید کند.

 

بر اساس این گزارش، «مقام های ترکیه ای روشن بودن این کوره در طول سه روزی که جسد خاشقچی در داخل چمدان ها جاسازی شده بود، زیر نظر داشته و آن را رصد کرده بودند.»

 

الجزیره همچنین اعلام کرد: پس از ناپدید شدن خاشقچی، نخستین تماس میان مدیر دستگاه اطلاعاتی ترکیه با «محمد بن سلمان» برقرار شد که ولیعهد سعودی هیچ پاسخی به درخواست طرف ترکیه ای مبنی بر سرنوشت این روزنامه نگار نداده است.

 

پیش از این اما برخی منابع ترکیه ای اعلام کرده بودند که جسد خاشقچی با استفاده از اسید در داخل ساختمان کنسولگری و اقامتگاه العتیبی سرکنسول متواری سعودی، تجزیه و نابود شده است.

 

خاشقچی دوم اکتبر (10 مهرماه) در استانبول ترکیه وارد کنسولگری عربستان شد و در آنجا به قتل رسید. ریاض پس از 18 روز به این قتل اعتراف کرد.

 

دادستان کل عربستان در نوامبر (آبان/ آذرماه) گذشته بدون اشاره به جزئیات پرونده خاشقچی اعتراف کرد که آمر قتل خاشقچی، رئیس تیم مذاکره کننده با او بوده است.

 

سرانجام دادستان کل عربستان، نخستین جلسه موسوم به متهمان قتل خاشقچی را اوایل دی ماه گذشته برگزار کرد؛ موضوعی که سازمان ملل متحد آن را ناکافی دانست و خواستار تحقیقات شفاف و جامع و مجازات عاملان اصلی شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------