حمله به کنسولگری ترکیه در یونان



اخبار,اخبار بین الملل,حمله به کنسولگری ترکیه در یونان

حمله افراد ناشناس به کنسولگری ترکیه در یکی از شهرهای یونان به درگیری با پلیس منتهی شد.

به گزارش فارس، در پی حمله شماری به نیروهای پلیس کنسولگری ترکیه در شهر تسولانیکی واقع در یونان، میان نیروهای پلیس و مهاجمان درگیری رخ داد.

 

بنابر گزارش شبکه خبری راشاتودی، ده‌ها نفر که صورت خود را پوشانده بودند،با کوکتل‌مولوتوف به کنسولگری حمله کردند. نیروهای پلیس هم در مقابل با گاز اشک آور و نارنجک به مهاجمان واکنش نشان دادند.

 

حدود ۵۰ مرد که رسانه‌های یونانی از آنها با عنوان آنارشیست یاد کرده‌اند شنبه شب به کنسولگری حمله کردند. این در حالی است که پیش از اینکه نیروهای پلیس مهاجمان را وادار به عقب‌نشینی کنند، ده‌ها کوکتل‌مولوتوف به سمت کنسولگری پرتاب شدند. حجم ناآرامی به حدی بود که آتش‌نشانان به محل اعزام شدند تا آتش‌های ناشی از پرتاب کوکتل مولوتوف را خاموش کردند.

 

در جریان این ناآرامی هیچ موردی از زخمی شدن و دستگیری گزارش نشده است.

 

همچنین روز شنبه دست‌کم ۴۰ مرد که آنها هم صورتشان را پوشانده بودند، به یک ایستگاه پلیس واقع در «کوکاکی» در نزدیکی آتن حمله کردند. در این حمله هم از  کوکتل‌مولوتوف استفاده شد که به آسیب به ورودی  ایستگاه پلیس و یک نانوایی در محل حادثه منجر شد. این حمله خنثی شد و پلیس هم ۱۰ نفر را دستگیر کرد.

 

پیشتر هم حملاتی علیه کنسولگری ترکیه در تسولانیکی صورت گرفته بود و از این رو پارسال مقامات ترکیه‌ای گفته بودند که انتظار دارند که یونانی‌ها تدابیر لازم برای تامین امنیت نیروها و ساختمان کنسولگری به کار گیرند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------