آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

اتحادیه اروپا: اقدامات آمریکا تهدیدی علیه تجارت جهانی است



اخبار,اخبار بین الملل,سسیلیا مالمستروم

«سسیلیا مالمستروم» کمیسیونر تجارت اتحادیه اروپا هشدار داد که اقدامات آمریکا نظام تجاری جهانی را تهدید به درهم شکستن می کند و از واشنگتن خواست تا برای اصلاح قوانین بازرگانی همکاری کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیاست های تهاجمی 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا در حوزه تجاری دوستان و رقبا را هدف قرار داده است اما اقدامات او عمدتا معطوف به چین بوده است.

 

مالمستروم گفت : نگرانی آمریکا نسبت به عدم کارایی قوانین تجارت جهانی در مقابل چین قابل درک است اما اقدامات واشنگتن برای سازمان تجارت جهانی مشکل ساز است. 

 

وی افزود: اتحادیه اروپا و آمریکا اغلب در زمینه تشخیص تهدیدها علیه تجارت جهانی تفاهم دارند اما «ما همیشه در مورد راه چاره توافق نداریم».

 

این مقام اروپایی ادامه داد: اقدامات آمریکا اینک کل سیستم را تهدید به درهم شکستن کل سیستم می کند.

 

به گفته مالمستروم، چین از قوانین سازمان تجارت جهانی «سود می برد» اما از آمریکا خواست تا برای یافتن «راه حل ها» همکاری کند.

 

توکیو، بروکسل و واشنگتن سال گذشته اعلام کردند که برای اصلاح قوانین سازمان تجارت جهانی همکاری می کنند تا کاستی رویکردهای تجاری را رفع کنند. 

 

اتحادیه اروپا و آمریکا ماه هاست که برای آغاز رسمی مذاکرات تجاری همکاری می کنند. در همین راستا، مالمستروم روز چهارشنبه با «رابرت لایتهایزر» نماینده تجاری آمریکا دیدار کرد. مالمستروم اظهار داشت که دو طرف پیشرفت هایی حاصل کرده اند.

 

کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که بروکسل و واشنگتن همه تعرفه ها بر کالاهای صنعتی را لغو کنند زیرا این اقدام «اهمیت اقتصادی دارد و درعین حال به بازسازی اعتماد دو طرفه منجر می شود».

 

مالمستروم با اشاره به تعرفه هایی که آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا وضع کرده است، گفت که بروکسل از این اقدام «به شدت رنجیده خاطر» شده است. 

 

وی افزود: ما دوست و متحد هستیم، نه تهدید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------