آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

آمریکا، آلمان را به پایان همکاری‌های اطلاعاتی تهدید کرد



اخبار,اخبار بین الملل

سفیر آمریکا در آلمان تهدید کرد که اگر برلین و شرکت چینی هواآوی در زمینه اینترنت 5G با هم همکاری کنند در این صورت آمریکا، همکاری اطلاعاتی و امنیتی با برلین را پایان می دهد.

به گزارش فارس، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان، برلین را تهدید کرد که اگر در توسعه شبکه اینترنت 5G به چین کمک کند، به همکاری امنیتی با آلمان پایان خواهد داد.

 

بنابر گزارش روزنامه آلمانی «ولت»، این موضوع در قالب نامه‌ای برای «پتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان مطرح شده است. در نامه به تاریخ هفتم ماه مارس (16 اسفند)  آمده است: « من می خواهم، مراتب نگرانی خود را درباره توسعه شبکه 5G به اطلاع برسانم.»

 

وی در ادامه نوشته است: «ما و شرکایمان همچنان می توانیم بر شبکه ارتباطی امن تکیه کنیم.» گرنل با اشاره به خطر حملات سایبری تاکید کرده است که از آنجایی که تبادل اطلاعات حساس است، هر گونه حمله سایبری بر هر شبکه، پیامد هایی برای امنیت همه شرکا و هم پیمانان دارد.

 

آلتمایر روز پنجشنبه گفته بود که قصد ندارد همکاری با شرکت چینی «هوآوی» را رد کند. گرنل در نامه خود به این موضوع اشاره کرده و آورده است: «آلمان و آمریکا همکاری نزدیکی با هم دارند و هر آنچه شما انجام می دهید، به ما هم مربوط می شود و این اقدامات آلمانی‌ها را آمریکایی ها چندان درک نمی‌کنند. آمریکا تصور نمی‌کند که خطر امنیتی که از جانب شرکت هوآوی و دیگر شرکت‌های چینی وجود دارد، با تضمین‌های لفظی و مکتوب چینی‌ها کاهش یابد.»

 

گرنل نوشته است که آمریکا با اشاره به اهمیت امنیت  تبادل اطلاعات با دیگر شرکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اینکه از آنها جاسوسی صورت نگیرد، به اطلاعات حساس نظامی مانند همکاری میان ارتش‌ها و هماهنگی‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، اشاره کرد و در پایان نوشت: «بدون چنین امنیتی، آمریکا در شرایطی نیست تا اطلاعات امنیتی و دیگر داده‌ها را مبادله کند.»

 

گرنل از افراد پرحاشیه است و از زمانی که در آلمان آغاز به کار کرده است همواره درباره مسایل مختلف از جمله ایران، موضع‌گیری‌های جنجالی داشته است.

 

در طول دو سال گذشته و به خصوص از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا جنگ تجاری آمریکا و چین یکی از مهم‌ترین نقاط بحرانی در روابط دو قدرت اول اقتصادی دنیا بوده است.

 

این جنگ تجاری که انگیزه اصلی آن رفع عدم تعادل تجاری موجود در روابط بین آمریکا و چین است، تاکنون به وضع چندین دوره تعرفه‌های تنبیهی روی کالاهای صادراتی چین به ارزش صدها میلیارد دلار از سوی واشنگتن انجامیده است.

 

 اگرچه پکن و واشنگتن به دنبال حل اختلافات خود روی میز مذاکره هستند و امیدوارند تا پایان ماه مارس و دیدار روسای جمهور دو کشور به یک توافق جامع در مورد مسائل تجاری پیدا کنند، اما این جنگ روی پنهان دیگری دارد که چشم‌انداز هرگونه توافق در آن بسیار دور از دسترس است.

 

نبردی که مسئله اصلی آن نه به دست آوردن تراز تجاری بالاتر بلکه حاکمیت بر دنیای فناوری اطلاعات در قرن بیست و یکم است.

 

هم اکنون پیشرفته‌ترین استاندارد موجود برای دسترسی به اینترنت از طریق شبکه‌های تلفن همراه، استاندارد 4G است. این استاندارد که ده سال پیش جایگزین استاندارد 3G شد، امکان دسترسی کاربران را به اینترنت و فضای مجاری با سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه امکان‌پذیر می‌کند. حالا و در آستانه ده سالگی استاندارد 4G دنیای فناوری در حال تجربه جهشی جدید در حوزه دسترسی به فناوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی است.

 

به زودی استاندارد 5G جایگرین استانداردهای قبلی برای تبادل داده و اطلاعات در فضای مجازی خواهد. این استاندارد جدید به لطف فناوری‌های جدیدی که با خود به ارمغان خواهد آورد، سرعت تبادل اطلاعات را تا ۲۰ گیگا بیت بر ثانیه ارتقا خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------