آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

استولتنبرگ: برگزیت، روابط ناتو با اتحادیه اروپا را تغییر نخواهد داد



اخبار,اخبار بین الملل,استولتنبرگ

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو، درز نشست خبری امروز پنجشنبه تاکید کرد که «برگزیت» سبب تغییر روابط این ائتلاف نظامی غربی با اتحادیه اروپا نخواهد شد.

به گزارش فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز (پنج‌شنبه) در نشستی خبری درباره مسائل مختلفی از قبیل تاثیر برگزیت بر روابط ناتو با اتحادیه اروپا و هشدارهای اخیر واشنگتن به آلمان درباره همکاری برلین با چین در زمینه توسعه اینترنت اظهارنظر کرد.

 

دبیرکل ناتو در این نشست خبری با سوالی درباره تهدید «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان به قطع همکاری امنیتی واشنگتن با برلین مواجه شد. گرنل اخیرا تهدید کرده بود که اگر آلمان در توسعه شبکه اینترنت ۵G به چین کمک کند، آمریکا به همکاری امنیتی با آلمان پایان خواهد داد.

 

پیش از آن، «پتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان گفته بود که علیرغم فشارهای آمریکا، برلین قصد ندارد همکاری با شرکت چینی «هوآوی» را رد کند.

 

دبیرکل ناتو درباره تهدید آمریکا به قطع همکاری اطلاعاتی با آلمان و اختلاف این دو عضو مهم ناتو در این باره گفت که «ما از نزدیک در حال رایزنی و مشورت (با طرف‌های آمریکایی و آلمانی) هستیم».

 

استولتنبرگ در این نشست درباره فشارهای دونالد ترامپ به اعضای این سازمان برای پرداخت هزینه‌های بیشتر گفت: «ایالات متحده به ناتو متعهد است اما انتظار دارد که اعضا به صورت منصفانه در پرداخت هزینه‌ها مشارکت کنند».

 

دبیرکل ناتو در پاسخ به سوالی درباره دعوت شدن او به واشنگتن به منظور سخنرانی ماه آینده در نشست مشترک کنگره آمریکا، ضمن قبول کردن این دعوت، سخنرانی در کنگره را «فرصتی بزرگ» خواند.

 

در بخشی از این نشست خبری، از دبیرکل ناتو درباره کلاف سر در گم وضعیت توافق «برگزیت» (جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا) و تاثیر آن بر ناتو سوال شد که او در جواب گفت: «برگزیت روابط ناتو با اتحادیه اروپا را تغییر نخواهد داد».

 

استولتنبرگ در حالی مدعی بی تاثیری برگزیت بر روابط ناتو با اتحادیه اروپا شده که برخی کارشناسان  درباره تاثیرات شکست توافق انگلیس با اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت بر روابط لندن با بروکسل در زمینه‌های مختلف سیاسی و حتی نظامی هشدار داده‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------