ترامپ: دستور ابطال تحریم جدید ضد کره‌شمالی را دادم/ کاخ سفید: ترامپ «کیم» را دوست دارد



اخبار,اخبار بین الملل,دونالد ترامپ و کیم جونگ اون

رئیس‌جمهور آمریکا گفت دستور داده تحریم‌های جدیدی که خزانه‌داری این کشور علیه کره شمالی اعلام کرده ابطال شوند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید دستور داده تحریم‌های جدیدی که خزانه‌داری این کشور علیه کره شمالی اعلام کرده ابطال شوند. 

 

رئیس دولت آمریکا در توئیتر نوشت: «امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های گسترده‌ای به تحریم‌های فعلی علیه کره شمالی اضافه می‌شوند. من امروز دستور ابطال این تحریم‌های اضافی را صادر کردم!»

 

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز گذشته (پنجشنبه) با متهم کردن دو شرکت چینی به کمک به کره شمالی برای دور زدن تحریم‌ها علیه این کشور آنها را به فهرست سیاه تحریم‌ها اضافه کرد.

 

کاخ سفید تحریم دو شرکت چینی را گواهی بر ادامه تلاش‌های آمریکا برای فشار بر کره شمالی به منظور خلع سلاح اتمی این کشور توصیف کرد.

 

هنوز مشخص نیست منظور ترامپ از توئیت امروز اشاره به همین تحریم علیه دو شرکت چینی است یا او از تحریم‌های دیگری که قرار بوده امروز اعمال شوند جلوگیری کرده است.

 

کاخ سفید در توضیح درباره دلیل اقدام ترامپ گفته ترامپ، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی را دوست دارد و فکر می‌کند تحریم‌های جدید لازم نیستند.  

 

این اتفاق در شرایطی رخ داده که چند هفته بیشتر از شکست دور جدید مذاکرات رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در ویتنام نمی‌گذرد. 

 

بعد از شکست این مذاکرات که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد آژانس‌های اطلاعاتی اعلام کردند برخی شواهد نشان می‌دهند کره شمالی احتمالا در حال بازسازی یک سایت موشکی است که پیشتر به آمریکا وعده داده بود آن را تخریب می‌کند.

 

خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از نمایندگان پارلمان کره جنوبی که در جلسه توجیهی با آژانس ملی اطلاعات این کشور شرکت داشته‌اند، نوشت که کره شمالی در حال بازسازی سقف و تعویض یک درب در مرکز پرتاب موشک «تونگچانگ-ری» است.

 

ترامپ در نخستین دیدارش با کیم که در خرداد ماه امسال در سنگاپور برگزار شد، در یک نشست خبری گفت رهبر کره شمالی به او وعده داده که یک مرکز آزمایش موتورهای موشک را تخریب کند. بعدا یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت این مرکز سایت پرتاب ماهواره «سوهائی» واقع در تونگچانگ-ری است.

 

پس از آن، تا هفته‌ها تصاویر ماهواره‌ای از آغاز روند تخریب این سایت حکایت داشت، اما بعد از مدتی این روند متوقف شد و حالا هم به نظر می‌رسد که پیونگ‌یانگ در حال بازسازی این مرکز است.

 

پیونگ‌یانگ بارها از آمریکا به دلیل ادامه اعمال فشار اقتصادی به کره شمالی، آن هم با وجود تخریب برخی سایت‌های هسته‌ای و موشکی این کشور، انتقاد کرده است.

 

نشست اخیر در ویتنام نیز پس از آن به هم خورد که دولت آمریکا از پذیرش رفع تحریم‌های کره شمالی خودداری کرد. پس از این نشست، یک مقام کره شمالی به رسانه‌ها گفت واشنگتن «فرصتی منحصر به فرد» برای توافق با پیونگ‌یانگ را از دست داد و ممکن است دیگر چنین فرصتی پیش نیاید.

 

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. 

 

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------