موافقت پنتاگون با اختصاص ۱ میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی



اخبار,اخبار بین الملل,پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اختصاص یک میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز مکزیک موافقت کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پنتاگون با تغییر در برنامه بودجه بندی خود که آن را برای کنگره فرستاده اعلام کرد که تا یک میلیارد دلار برای ساخت دیواری به طول ۵۷ مایل (۹۱ کیلومتر) برای مرزهای جنوبی با مکزیک اختصاص داده است.

 

«پاتریک شاناهان» سرپرست پنتاگون در نامه‌ای که به «کریستین نیلسن» وزیر امنیت داخلی آمریکا ارسال کرد، نوشت: پنتاگون به بخش مهندسی ارتش مجوز آغاز ساخت دیواری نرده‌ای به بلندی ۱۸ فوت (۵.۵ متر) در بخش‌های مرزی یوما (Yuma) و ال پاسو (El Paso) در مرز با مکزیک را داده است.

 

به گزارش سی ان ان، این موضوع اعتراض فوری نمایندگان کنگره آمریکا را به همراه داشته و همه سناتورهای دموکرات در کمیته‌های فرعی دفاعی و نظامی با امضای نامه‌ای خطاب به شاناهان نسبت به انتقال یک میلیارد دلار از بودجه پرسنل بخش مقابله با مواد مخدر جهت ساخت دیوار مرزی اعتراض کرده و گفته اند پنتاگون پیش از مطلع کردن باید از کنگره در این زمینه اجازه لازم را می‌گرفت.

 

قرار است این مبلغ از بخش مقابله با جرایم مواد مخدر وزارت امنیت داخلی آمریکا به بخش مهندسی ارتش آمریکا انتقال یابد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه فوریه گذشته به منظور اختصاص میلیاردها دلار برای ساخت دیوار مرزی حالت فوق العاده ملی در مرزهای جنوبی این کشور اعلام کرد.

 

ترامپ برای ساخت دیوار مرزی که یکی از وعده‌های انتخاباتی وی بود، مبلغ پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار درخواست کرده بود که با مخالفت دموکرات‌ها مواجه شد که فقط با تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار آن موافقت شد.

 

مخالفت بین کاخ سفید و دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا منجر به تعطیلی بی سابقه ۳۵ روزه دولت آمریکا و معلق ماندن ۸۰۰ هزار پرسنل دولت فدرال شد. ترامپ در نهایت برای به اجرا در آوردن خواسته خود با اعلام حالت فوق العاده ملی، پنتاگون را موظف کرد تا از محل بودجه نظامی خود ساخت این دیوار را انجام دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------