آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

چاووش‌اوغلو: خرید اس‌۴۰۰ از روسیه پابرجاست/ لاوروف: تصمیم آمریکا درباره جولان صلح را تهدید می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس خبری با لاوروف گفت که خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه همچنان پابرجا بوده و در حال مذاکره درباره زمان تحویل گرفتن این سامانه هستیم.

به گزارش تسنیم، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: به دنبال حذف روادید برای بازرگانان میان دو کشور بوده و در تلاش هستیم که حجم تبادل تجاری میان دو کشور به 100 میلیارد دلار برسد.

 

وزیر خارجه ترکیه به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در برسمیت شناختن اشغالگری رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی اشاره کرد و گفت: تصمیم آمریکا هدیه انتخاباتی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل بوده است.

 

وی همچنین به موضوع سوریه نیز اشاره کرد و گفت که به زودی کمیسیون تشکیل قانون اساسی جدید در سوریه اعلام خواهد شد.

 

چاووش اوغلو با اشاره به این موضوع که عربستان تا کنون هیچگونه اطلاعاتی درباره موضوع قتل خاشقچی به ترکیه نداده، گفت: تمام اطلاعات درباره قتل خاشقچی را با کشورهای مربوطه از جمله عربستان به اشتراک گذاشته‌ایم.

 

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 همچنان پابرجا بوده و در حال مذاکره درباره زمان تحویل گرفتن آن هستیم.

 

لاوروف نیز در این کنفرانس خبری صحبت کرد و گفت: ترکیه همچنان به حمایت خود از راه‌حل مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه ادامه می‌دهد و خواستار پاکسازی سوریه از سلاح و تروریسم در راستای رسیدن به مسیر صلح هستیم.

 

وزیر امور خارجه روسیه به اقدام اخیر آمریکا درباره جولان نیز واکنش نشان داد و گفت: تصمیم واشنگتن درباره جولان وسیله‌ای برای تحمیل خود در عرصه سیاسی بوده و ما این موضوع را نمی‌پذیریم و این اقدام آمریکا امنیت و ثبات در منطقه را تهدید می‌کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------