قانون عجیبی که پاپ ابلاغ کرد؛ در واتیکان از کودکان سوءاستفاده جنسی نکنید!



اخبار,اخبار بین الملل,پاپ

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، با ابلاغ قانونی ممنوعیت سوء‌استفاده جنسی از کودکان در واتیکان و سایر اماکن دیپلماتیک متعلق به آن در سراسر جهان را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان با ابلاغ قانونی، ممنوعیت سوء استفاده جنسی از کودکان در واتیکان و سایر اماکن دیپلماتیک متعلق به آن در سراسر جهان را اعلام کرد.

 

بر اساس این قانون، تمامی مقام های ارشد و همکاران در کلیساها باید اتهامات مربوط به سوء‌استفاده جنسی را گزارش دهند و هرگونه عدم گزارش‌دهی را با برکناری، جریمه و حبس مورد مجازات قرار دهند و به قربانیان و خانواده های آنها کمک رسانی کنند.

 

در این قانون همچنین شروطی برای حمایت از بزرگسالان در معرض آسیب نیز در نظر گرفته شده است. این نخستین باری است که  چنین سیاست یکپارچه و با جزییاتی برای حمایت از کودکان در واتیکان، سفارت های آن و دانشگاه های خارج از این شهر تدوین شده است.

 

این قانون سازوکارهایی را برای گزارش هرگونه سوء استفاده احتمالی در نظر گرفته و همچنین دستورالعمل های سختگیرانه تری را برای تعامل بزرگسالان با کودکان و استفاده از شبکه های اجتماعی طراحی کرده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------