آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

موگرینی: نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل درباره جولان راه حل نیست



اخبار,اخبار بین الملل,موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست اتحادیه عرب در تونس مجددا بر مواضع کشورهای اروپایی در زمینه حاکمیت سوریه بر جولان تاکید کرد.

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه مخالفتهای اروپا با به رسمیت شناخته شدن جولان از سوی آمریکا به عنوان بخشی از اراضی اشغالی تاکید کرد که نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل درباره جولان راه حل نیست. 

 

موگرینی در نشست اتحادیه عرب در تونس افزود: راه حل دو دولتی برای اسرائیل و فلسطین تنها راه حل قابل اتکا و واقعی است. وی تاکید کرد که وظیفه ما جلوگیری از کنار گذاشته شدن راه حل دو دولتی است. 

 

اتحادیه عرب نیز در بیانیه پایانی خود در تونس از جامعه بین‌الملل خواسته تا قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به‌رسمیت شناسد.

 

در این بیانیه تاکید شده جولان بر اساس قوانین بین‌الملل سرزمینی سوری بوده و هر توافقی که حاکمیت سوریه بر جولان را نقض کند باطل و غیرقانونی است.

 

همچنین بر حمایت از راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و رد هرگونه راه‌حل نظامی برای اوضاع این کشور تاکید شده است.

 

این اتحادیه تصمیم آمریکا در به‌رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه را محکوم کرد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا و همزمان با سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن در اقدامی که همه ناظران آن را در راستای کمک به کمپین انتخاباتی بنیامین نتانیاهو می‌خوانند جولان را به عنوان بخشی از سرزمینهای اشغالی به رسمیت شناخت. اقدامیکه با مخالفت یکپارچه جامعه جهانی مواجه شده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------