یونکر: صبر اتحادیه اروپا در مقابل انگلیس حدی دارد



اخبار,اخبار بین الملل,یونکر

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا در مساله «برگزیت» صبر زیادی در مقابل انگلیس داشته است اما صبر این اتحادیه هم حدی دارد.

به گزارش ایرنا، یونکر در مصاحبه‌ با شبکه ایتالیایی «رای» اظهار داشت که وی مایل است انگلیس طی ساعت‌ها یا روزهای آینده به توافقی با اتحادیه اروپا دست یابد. وی گفت: پارلمان انگلیس تاکنون پاسخ منفی داده است و هنوز نمی دانیم که چه زمانی پاسخ مثبت خواهد داد. 

 

یونکر در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای همه‌پرسی دیگری در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا ماندن در آن را محتمل می‌داند یا نه؟ اظهار داشت که تصمیم‌گیری درخصوص این موضوع فقط به مردم انگلیس مربوط می‌شود.

 

نمایندگان مجلس عوام انگلیس عصر جمعه در یک رأی‌گیری سرنوشت‌ساز برای سومین بار به توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپا که بر اصل جدایی لندن از بروکسل نظارت دارد، رأی مخالف دادند. قانونگذاران انگلیس تاکنون دو بار با اختلاف رأی بالا به نسخه‌های مختلف این طرح رای منفی داده‌اند.

 

اتحادیه اروپا تا پایان روز جمعه به «ترزا می» نخست وزیر انگلیس فرصت داده بود تا برای تعویق ضرب‌الاجل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا تاریخ 22می (اول خردادماه 98)، طرح برگزیت را به تصویب برساند. اینک لندن دو هفته فرصت دارد تا طرح متفاوتی را برای خروج از اتحادیه اروپا پیشنهاد کند یا بدون توافق خارج شود.

 

اینک انگلیس با سه گزینه تعویق برگزیت، برگزاری انتخابات سراسری و یا خروج بدون توافق ازاتحادیه اروپا مواجه است. با توجه به اینکه «ترزا می» قصد دارد تا به تلاش‌های خود برای خروج منظم انگلیس از اتحادیه اروپا ادامه دهد، به نظر می‌رسد که این کشور به سمت تعویق طولانی‌تر برگزیت حرکت خواهد کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------