برنی سندرز: با اقدامات ترامپ بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی بیمه درمانی را از دست می‌دهند



اخبار,اخبار بین الملل,برنی سندرز

سناتور سندرز در مصاحبه با سی بی اس گفت با اقدامات ترامپ ۳۲ میلیون آمریکایی از بیمه درمانی محروم می‌شوند، ترامپ می‌خواهد بیمه را برای افرادی که ۲۶ ساله یا کمتر هستند از بین ببرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برنی سندرز، سناتور دموکرات کنگره آمریکا کنگره آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس اعلام کرد با اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی پوشش بیمه درمانی خود را از دست می‌دهند.

 

سناتور دموکرات آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت: «ترامپ ایده‌ای در مورد طرح بیمه درمانی دارد که موثر نیست.»

 

سندرز گفت: «ایده ترامپ این است که ۳۲ میلیون آمریکایی را از بیمه درمانی خود محروم کند. وی می‌خواهد بیمه را برای افرادی که ۲۶ ساله یا کمتر هستند از بین ببرد.»

 

سناتور سندرز افزود: «اگر ترامپ در این رابطه به هدف خود برسد، هزینه بیمه درمانی برای شما بسیار بالا خواهد بود که بسیاری از مردم به معنای واقعی کلمه قادر به پرداخت هزینه آن نیستند. هزاران نفر می‌میرند این معنای برنامه بیمه بهداشتی ترامپ است.»

 

مشروح مصاحبه وی با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا به شرح زیر است:

برنی سندرز در این مصاحبه گفت: «با اقدامات ترامپ بیش از سی میلیون آمریکایی پوشش بیمه درمانی خود را از دست می‌دهند.»

 

مجری شبکه گفت: «ما مصاحبه امروز صبح خود را با برنی سندرز (Bernie Sanders) سناتور مستقل و نامزد مستقل از ورمونت (Vermont) و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات آغاز می‌کنیم. من می‌خواهم به موضوع بیمه درمانی بپردازم. رئیس جمهور ترامپ هفته گذشته گفت که می‌خواهد از طریق دادگاه‌ها به طرح بیمه اوباما پایان دهد و یک طرح مقرون به صرفه را ایجاد کند. اما برای اینکه سناتور عادلانه باشید، آیا شما می‌خواهید طرح بیمه درمانی اوباما را با طرحی جدید جایگزین کنید. آیا شما می‌خواهید آن را با طرح مدی کر (Medicare) که همه برنامه دولت در جهت نیل به آن است، جایگزین کنید. اگر دادگاه‌ها طرح بیمه اوباما را لغو کنند آیا این موضوع برای شما کمک کننده خواهد بود.»

 

سندرز در پاسخ گفت: «خیر، به این موضوع توجه کنید که ترامپ ایده‌ای در مورد طرح بیمه درمانی دارد که موثر نیست. ایده او این است که ۳۲ میلیون آمریکایی را از بیمه درمانی خود محروم کند. او می‌خواهد بیمه را برای بچه‌هایی که ۲۶ ساله یا کمتر هستند از بین ببرد. این بدان معنی است که اگر سرطان دارید، بیماری قلبی دارید، دیابت دارید نمی‌توانید خود را درمان کنید. اگر ترامپ در این رابطه به هدف خود برسد، هزینه بیمه درمانی برای شما بسیار بالا خواهد بود که بسیاری از مردم به معنای واقعی کلمه قادر به پرداخت هزینه آن نیستند. هزاران نفر به معنای واقعی کلمه میمیرند این معنای برنامه بیمه بهداشتی ترامپ است.»

 

سندرز ادامه داد: «طرح من فقط کمی متفاوت است. من فکر می‌کنم ما باید به بقیه جهان صنعتی بپیوندیم. تضمین مراقبت‌های بهداشتی برای همه مردم به عنوان یک حق یک موضوع مهم است. آمریکا بیش از هر کشوری در جهان بر اساس سرانه جمعیتی خود هزینه‌های زیادی را برای مراقبت‌های بهداشتی متحمل می‌شود و این در حالی است که امید به زندگی در کشور ما واقعا رو به کاهش است و نتایج مراقبت‌های بهداشتی ما بدتر از بسیاری از کشور‌های دیگر است و به هر حال، ما برای دارو‌های تجویزی به مراتب بالاترین قیمت را در جهان پرداخت می‌کنیم. من از شما می‌خواهم که اگر برنده انتخابات شدم نوار مصاحبه مرا در آن زمان پخش کنید. من می‌خواهم بگویم که اگر من به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم، قصد دارم هزینه‌های دارو‌های تجویزی را در این کشور ۵۰ درصد کاهش دهم، تا هیچ وقت همانند سایر کشور‌ها متحمل هزینه زیادی نشویم. شاید ما بتوانیم بهتر از آن‌ها کار کنیم.»

 

سندرز در پاسخ به این سوال که شما چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ گفت: «ما متوسط هزینه‌های تجویز دارو در کانادا، انگلیس، آلمان، ژاپن و فرانسه را بررسی می‌کنیم و آنگاه تصمیم گیری خواهیم کرد. ما به متوسط هزینه‌ها نگاه خواهیم کرد و آنگاه این هزینه‌ها را در آمریکا پنجاه درصد کاهش خواهیم داد. باید نگاهی به صنعت داروسازی داشته باشیم. صنایع دارویی باید هزینه‌ها را کاهش دهند. پنج شرکت بزرگ داروسازی در سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار درآمد کسب کردند. آن‌ها باید از درآمد خود بسته‌های جبران خسارت‌های جوی خود را پرداخت کنند. اگر آن‌ها این را دوست ندارند، ما نگاهی به بخش ثبت اختراعات آن‌ها خواهیم انداخت. ما با موضوع سلامتی مردم روبرو هستیم.»

 

وی در پاسخ به این سوال که طرح درمانی پیشنهادی شما در کنگره تنها حمایت پنج نفر را کسب کرده است؛ آیا نمایندگان بیشتری از طرح پیشنهادی شما حمایت خواهند کرد؟ گفت: «ما قصد داریم که این موضوع را در چند هفته آینده هم پیگیری کنیم. از سوی دیگر، زمانی که ما این کار را انجام می‌دهیم، بر روی این موضوع توافق نظر داریم که اینکه ۳۰ میلیون آمریکایی هیچ گونه بیمه درمانی ندارند هم موضوعی غیرقابل پذیرش است. آن‌ها هیچ بیمه درمانی ندارند و باید هزینه‌های زیادی را بپردازند. ما هم اکنون در این مرحله قرار داریم و نمی‌خواهم به جزییات بیشتری اشاره کنم.»

 

در ادامه مجری شبکه پرسید: «من می‌خواهم نظر شما را درباره آنچه که رییس جمهور بحران در مرز می‌خواند، بدانم. او تهدید کرده است که بخش‌هایی از مرز را این هفته خواهد بست. او دستور داده که کمک به کشور‌های آمریکای مرکزی را قطع کند. آیا فکر می‌کنید این به حل موضوع مرزی کمک می‌کند؟ آیا فکر می‌کنید این آسیب می‌زند؟ و آیا کنگره می‌تواند این کمک را قطع کند؟»

 

سندرز گفت: «ما قصد داریم که تمام تلاش خود را برای متوقف کردن اقدامات وی به کار ببندیم. اقدامات وی کاملا بی معنی و پوچ هستند. ما به خوبی می‌توانیم این موضوع را متوقف کنیم، ما به خوبی می‌توانیم بودجه لازم برای این برنامه‌ها را تامین کنیم. در اینجا این موضوع وجود دارد که شما با یک بحران انسانی وحشتناک مواجه هستید. شما زنان و کودکان را می‌بینید که هزار مایل یا بیشتر و اغلب با پای پیاده، برای فرار از خشونت و فقر در کشورشان پیاده روی می‌کنند تا به مرز‌های ما برسند؛ بنابراین آنچه که ما باید انجام دهیم اصلاح یک مفهوم جامع مهاجرتی است، اما ما باید مطمئن شویم که مرزهایمان امن هستند، و ما نیز باید در مرز‌های یک سیاست انساندوستانه را به کار ببندیم که به کودکان با بیرحمی رفتار نشودو آن‌ها از آغوش مادران خود جدا نشوند.»

 

سندرز درباره آزاد کردن کودکان و نوجوانانی که در مرز بازداشت شدند و بازگرداندن آن‌ها به کشورشان گفت: «شما نیاز به یک سیاست انسان دوستانه دارید. وقتی شما بچه‌ها را بازداشت می‌کنید وقتی می‌بینید که بچه‌ها را از مادران خود جدا می‌کنند، به خوبی می‌دانید که این یک وضعیت دردناکی برای این کودکان است. این موضوع آسیبی جدی به روح و روان آن‌ها وارد می‌کند و بسیاری از آن‌ها هرگز بهبود پیدا نخواهد یافت. شما در مرز به اجرای یک سیاست انسانی و انساندوستانه نیاز دارید.»

 

سندرز درباره کمک‌های مردمی به کمپین انتخاباتی اش گفت: «ما زمانی در مبارزات درون حزبی دموکرات و زمانی ترامپ را که از نظر من خطرناک‌ترین رئیس جمهور در تاریخ معاصر آمریکا است، شکست خواهیم داد که حمایت عظیم مردمی را داشته باشیم. آن‌ها از ما می‌خواهند که دولتی داشته باشیم که برای همه ما و نه فقط یک درصد کار کند. ما به این سطح عظیم درآمد و نابرابری در ثروت پایان خواهیم داد. ما به وضعیتی که در آن سه نفر از ثروتمندترین افراد دارای ثروت بیشتری نسبت به نیمی از آمریکایی‌ها هستند پایان خواهیم داد. ما شاهد وضعیتی هستیم که بیش از نیمی از مردم کشور کارگر هستند. آن‌ها به پوشش بیمه درمانی دسترسی ندارند.»

 

وی درپایان درباره طرح پیشنهادی خود درباره مالیات‌ها بیان کرد: «من می‌خواهم که رییس جمهور ترامپ را در این رابطه به چالش بکشم. به من اعتماد کنید. او می‌گوید که ما در روسیه و عربستان سعودی و دیگر مناطق جهان سرمایه گذاری نداشته ایم، اما من می‌خواهم همه این موارد را افشا و منتشر کنم.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------