کمدین اوکراینی برنده دور اول انتخابات ریاست جمهوری شد



اخبار,اخبار بین الملل

ولودومیر زلنسکی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اوکراین موفق شد با کسب ۳۰.۰۲ درصد آرا پیشرو باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش امروز (دوشنبه) کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین پس از شمارش ۲۵.۳۱ درصد آرا، ولودومیر زلنسکی که یک کمدین و بدون سابقه سیاسی است موفق شد با کسب ۳۰.۰۲ درصد آرا در مقام نخست قرار گیرد و پس از وی، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری کنونی اوکراین با ۱۶.۸۶ درصد آرا قرار دارد.

 

کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین همچنین اعلام کرده که یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق این کشور نیز تنها ۱۳.۲۹ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

 

روز یکشنبه، دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین برگزار شد. بر اساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات، هیچ نقضی در جریان برگزاری انتخابات گزارش نشده اگرچه وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که بیش از ۲۱۰۰ مورد نقض در روند برگزاری انتخابات دریافت کرده و ۳۹ پرونده کیفری نیز ثبت کرده است.

 

برای نخستین بار در تاریخ اوکراین، ناظران روسی حق ورود و نظارت بر انتخابات را نداشته اند. مسکو بر این باور است که اقدام کی‌یف مشروعیت تمامی روند انتخابات در اوکراین را زیر سوال می‌برد.

 

بیش از هفت تا ۱۰ میلیون شهروند اوکراینی به این دلیل نتوانستند در این انتخابات شرکت کنند که کی‌یف اجازه گشایش حوزه‌های رأی‌گیری را در روسیه و قلمروهای دونتسک و لوهانسک نداد.

 

همچنین بر اساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین که امروز و پس از پردازش داده‌های تمام ۱۹۹ حوزه رأی گیری منتشر شد، مشخص شد که میزان شرکت مردم در این انتخابات ۶۳.۵۲ درصد بوده است.

 

همچنین بر طبق نتایج کنونی اعلام شده از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین، هیچ یک از کاندیداها موفق نشده‌اند بیش از ۵۰ درصد آرا را در دور نخست از آن خود کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------