آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اعضای دولت جدید الجزایر منصوب شدند



اخبار,اخباربین الملل

رئیس‌جمهوری الجزایر، اعضای دولت جدید این کشور را منصوب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر نام ۲۷ عضو کابینه جدید این کشور را اعلام کرد. در این میان، پست نخست‌وزیری بار دیگر به «نورالدین بدوی» سپرده شده که از ۲۰ روز پیش رهبری دولت الجزایر را به عهده دارد.

 

در فهرست اعضای جدید کابینه الجزایر که روز یکشنبه ۱۱ فروردین منتشر شد، نام هشا وزیر پیشین که در عضویت کابینه باقی مانده‌اند، دیده می‌شود. در این فهرست نام ژنرال «احمد قائد صالح» رئیس ستاد ارتش الجزایر نیز به عنوان معاون وزیر دفاع به چشم می‌خورد. وی همچنین بر اساس قانون الجزایر دومین شخص بعد از نخست‌وزیر در کابینه به شمار می‌رود. ژنرال احمد قائد صالح همان کسی است که روز سه‌شنبه هفتم اسفند خواستار به کارگیری ساز و کار قانون اساسی برای برکناری بوتفلیقه به دلیل «ناتوانی» شده بود.

 

بر اساس قانون اساسی الجزایر، شخص رئیس جمهوری فرماندهی کل نیروهای مسلح را در اختیار دارد.

 

بر خلاف اعضای ابقا شده، نام «رمضان عمامره» که در فهرست کابینه در ۲۰ اسفند گذشته به عنوان نخست‌وزیر مشترک با نورالدین بدوی و وزیر امور خارجه اعلام شده بود، در کابینه جدید دیده نمی‌شود. به جای او «صبری بوقدوم» ۶۰ ساله که تا پیش از این سفیر الجزایر در سازمان ملل متحد بود، به عنوان وزیر امور خارجه تعیین شده است.

 

بدوی پیش از این قول داده بود یک کابینه متشکل از وزرای فن‌سالار (تکنوکرات) شامل اعضای جوان از زن و مرد معرفی کند.

 

الجزایر هفته‌هاست که با اعتراض‌های عمومی علیه عبدالعزیر بوتفلیقه مواجه است که از ۱۹۹۹ تاکنون بر مسند قدرت است. بوتفلیقه چندی پیش از نامزدی برای پنجمین دوره ریاست‌جمهوری انصرف داد و انتخابات را به تعویق انداخت. با این حال این تصمیم معترضان را راضی نکرد زیرا او با تعویق انتخابات، در واقع بر طول دوره ریاست جمهوری خود افزوده است.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------