آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

وزیر خارجه فرانسه: زنان داعشی اجازه بازگشت به کشور را ندارند



اخبار,اخبار بین الملل,وزیر خارجه فرانسه

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه گفت: زنان داعشی شهروند فرانسه که در جنگ سوریه و عراق شرکت داشته اند، «جنگجو» هستند و اجازه بازگشت به کشور را ندارند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، لودریان در مصاحبه با روزنامه «اوئستِ» فرانسه، علنا با درخواست ها برای پذیرش اتباع زن فرانسوی عضو داعش در کشور مخالفت کرد و گفت: این زنان «جنگجو» هستند و از این رو باید با آنها به همین ترتیب رفتار شود. 

 

این مقام فرانسوی خاطرنشان کرد: هیچ گونه گزینه ای برای بازگشت اعضای داعش به کشور- از جمله زنان داعشی- وجود ندارد زیرا آنها «دشمنان» این کشور اروپایی هستند.

 

وی گفت: شهروند فرانسوی که در صفوف داعش علیه فرانسه جنگیده ،دشمن است و باید در محل ارتکاب جرم خود به ویژه عراق و سوریه دادگاهی و محاکمه شود. این امر در رابطه با زنان و مردان (داعشی) صدق می کند زیرا این افراد به طور معمول برای جنگ به این دو کشور رفته اند.

 

اسپوتنیک نوشت: فرانسه، تنها کشور اروپای غربی نیست که درباره سرنوشت اتباع خود در جنگ سوریه و عراق تصمیم گیری می کند. فوریه گذشته، «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس نیز حق شهروندی یک عروس داعشی را لغو کرد.

لودریان درباره فرزندان زنان داعشی نیز گفت: پرونده آنها به طور انفرادی و با توجه به وضعیت مادرانشان بررسی می شود. 

 

طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، حدود 500 کودک ازشهروندان فرانسوی در عراق و سوریه متولد شده اند که 100 نفر از آنها از سال 2015 بازگردانده شده و برخی از آنها جان خود را از دست داده اند. محل نگهداری و سرنوشت 200 تا 300 کودک هنوز معلوم نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------