ترامپ: شراکت مالی اعضای ناتو در امور دفاعی بهبود داشته اما باید بیشتر شود



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا گفته که اعمال فشارش بر کشورهای ناتو برای پرداخت بیشتر هزینه‌های دفاعی‌شان باعث شده تا ده‌ها میلیارد دلار بیشتر در این امر هزینه کنند، "اما متحدان ایالات متحده باید بیشتر از اینها بودجه‌های دفاعی خود را افزایش دهند."

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان گفتگو با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کاخ سفید به مساله شراکت کشورهای عضو این ائتلاف نظامی در امور دفاعی پرداخت. این نشست یک روز پیش از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در واشنگتن برگزار شد و انتظار می‌رود که نشست دو روزه امروز (چهارشنبه) بیشتر با محوریت روسیه، افغانستان و امور امنیتی باشد.

 

ترامپ که به خاطر درخواست‌های دائمی خود از متحدان ناتو برای افزایش شراکت در هزینه‌های دفاعی چهره‌ای ناخوشایند از خود ساخته، گفته که آمریکا برای امور دفاعی هزینه‌هایش را پرداخت کرده است.

 

وی ادامه داد: از زمانیکه من رئیس جمهوری آمریکا شده‌ام، ما ۱۴۰ میلیارد دلار اضافه هزینه کرده‌ایم و به نظر می‌رسد که باید دست کم ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر توسط این کشورها تا ۲۰۲۰ هزینه شود.

 

رئیس جمهوری آمریکا گفته که تمایل دارد کشورهای عضو ناتو بیش از دو درصد از تولید ناخالص داخلی را در امور دفاعی هزینه کنند به طوری که وی سال گذشته میلادی به رهبران ناتو گفته بود که هزینه‌های دفاعی خود را به چهار درصد برسانند چون آمریکا ۴.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای ناتو هزینه می‌کند.

 

ترامپ همچنین به آلمان نیز انتقاد کرد که به قدر کفایت برای امور دفاعی هزینه نمی‌کند.

 

کاخ سفید در بیانیه‌ای نیز اعلام کرد که نشست میان ترامپ و استولتنبرگ پیش از نشست دو روزه وزرای خارجه ناتو در واشنگتن صورت گرفته است.

 

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در این گفتگو گفت که یک ناتو قدرتمندتر می‌تواند علیه روسیه باشد و ادامه داد، بر این باور است که روابط با مسکو خوب خواهد بود.

 

دبیرکل ناتو نیز به این مساله اشاره کرد که روسیه پیمان منع تسلیحات میان برد اتمی یا INF را نقض کرده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------