پومپئو: ناتو برای مقابله با تهدیدهای نوظهور آماده باشد



اخبار,اخبار بین الملل,مایک پومپئود

وزیر خارجه آمریکا، پیمان آتلانتیک شمالی را مهم ترین ائتلاف در جهان دانست که توانسته است با تهدیدهای چین، روسیه و ایران مقابله کند و گفت باید برای مقابله با تهدیدهای نوظهور آماده بود.

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو روز پنج شنبه در سخنرانی آغازین نشست وزیران خارجه ناتو که در واشنگتن برگزار شد، افزود: امروز مقدونیه شمالی هم به این سازمان ملحق خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ما تلاش می کردیم که سپری در برابر تجاوز ایجاد کنیم که عملی شد و 70 سال به خوبی این کار را انجام داد. توانستیم از طریق ناتو 'صلح و قدرت' را حفظ کنیم.

 

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: از طریق ناتو با تهدیدهای چین، روسیه و ایران مقابله کردیم. ناتو بزرگترین سپر در برابر شوروی و گسترش کمونیسم بوده است. در همین مدت با تقویت نظامی که از سوی ریگان انجام شد، شوروی از هم فروپاشید.

 

پمپئو با بیان اینکه 'همه تخلف روسیه از پیمان موشک های میان برد هسته ای را محکوم کردند'، اظهار کرد: ناتو باید برای تهدیدهای نوپای آینده از سوی روسیه و چین آماده باشد که شامل فناوری های نسل پنجم و بسیاری دیگر می شود که آرمان ها و امنیت عمومی مردم ما را به خطر می اندازد.

 

وی خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن نیست که بهانه بیاوریم که شهروندانمان نمی توانند هزینه های آن را بپردازند. باید این ائتلاف را حفظ کنیم که برای همه ما و رهبران کشورها مهم است.

 

وزیر خارجه آمریکا افزود: همان گونه که ناتو برای مقابله با تهدید شوروی جدی بود، اکنون هم باید جدی باشد. اکنون ناتو به نیرویی در تاریخ تبدیل شده است که هیچ ائتلافی یارای مقابله با آن ندارد. ناتو بزرگترین قدرت برای دمکراسی، بازدارندگی و دفاع مشترک است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------