نبرد سنگین نیروهای افغان با طالبان در بادغیس/۱۰ سرباز کشته شدند



اخبار,اخبار بین الملل,نبرد سنگین نیروهای افغان با طالبان

منابع افغان از نبرد سنگینی که میان نیروهای دولتی این کشور و طالبان در ولایت بادغیس در جریان است و کشته شدن حداقل ۱۰ نفر از نیروهای دولتی در جریان این نبرد خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از النشره، جمشید شهابی سخنگوی حاکم ولایت بادغیس افغانستان اعلام کرد: حدود ۱۰ نفر از نیروهای پلیس و سربازان افغان در نبردهای سنگین با طالبان کشته شده اند.

 

همزمان وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نیروهای دولتی افغان به عقب نشینی تاکتیکی از برخی مناطق از بیم در خطر قرار گرفتن غیرنظامیان روی آورده اند.

 

شایان ذکر است که روز گذشته وزارت دفاع افغانستان از حمله چهارشنبه‌شب صدها نفر از افراد طالبان به منطقه بالامرغاب در ولایت بادغیس در شمال‌غرب افغانستان خبر داده بود.

 

قیس منگل، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز پنجشنبه گفته بود: این حمله حوالی ساعت دوازده شب گذشته صورت گرفته است. نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان از چندین پاسگاه عقب نشینی کردند. به گفته وی، درگیری اکنون در منطقه جریان دارد و چندین حمله هوایی به مواضع طالبان انجام شده است.

 

وی جزئیاتی از تلفات نیروهای امنیتی و طالبان در این درگیری‌ها اعلام نکرد.

 

اما عبدالوارث شیرزاد از مسئولان بالامرغاب بیان کرده بود که در این حمله دست‌کم ۳۵ نظامی افغان کشته شدند و به همین تعداد افراد زخمی یا اسیر شدند.

 

در همین حال ذبیح الله مجاهد، از سخنگویان گروه طالبان نیز در توئیتی گفته بود که اعضای این گروه پنج پاسگاه امنیتی را دربالامرغاب به دست گرفتند و در این حمله ۱۲ سرباز را کشته و ۲۱ سرباز دیگر را نیز به اسارت گرفتند.

 

از تلفات اعضای گروه طالبان آماری مشخصی در دست نیست. اما طبق گفته مقامات محلی در حملات هوایی به مواضع طالبان دهها نفر از آنها کشته و زخمی شده اند.

 

بالامرغاب از جمله مناطقی در بادغیس است که بارها هدف حملات طالبان قرار گرفته است.

 

حدود ۲۰ روز پیش حمله طالبان به این منطقه سبب عقب نشینی صد سرباز افغان به سمت ترکمنستان شد.

 

بالامرغاب از مناطق استراتژیک افغانستان است. این منطقه، ولایت‌های شمالی و غربی افغانستان را به یکدیگر وصل کرده و مسیر اصلی شمال به ولایت‌های غربی و جنوبی افغانستان است. قسمتی از جاده حلقوی افغانستان از بالامرغابمی‌گذرد که به دلیل ادامه ناامنی، دولت قادر به ساخت آن نشده است.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------