گروه ۷ از حضور روسیه در ونزوئلا ابراز نگرانی کرد



اخبار,اخبار بین الملل,گروه ۷

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷، نگرانی خود را از حضور روسیه در ونزوئلا اعلام کردند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ موسوم به «جی- ۷» که پس از اتمام این نشست ۲ روزه در فرانسه منتشر شد، آمده است که وزیران خارجه کشورهای مذکور بر این باورند که حضور نیروهای مسلح روسیه در ونزوئلا می‌تواند موجب تشدید بحران در این کشور شود.

 

در این بیانیه آمده است: ما از در اختیار قرار دادن فوری کمک‌های بشردوستانه مطابق با اصول بین المللی و در راستای پاسخگویی به نیازهای اساسی افرادی که در ونزوئلا تحت تأثیر این بحران قرار گرفته‌اند، حمایت می‌کنیم. ما نگران استقرار نیروهای مسلح روسیه که تهدیدی برای دشوار کردن وضعیت این کشور است، هستیم.

 

این در حالیست که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که کارشناسان نظامی روسیه در ونزوئلا به طور قانونی در حال ارائه خدمات مربوط به تجهیزات نظامی تحویل داده شده به این کشور آمریکای لاتین هستند.

 

شایان ذکر است که اعتراضات گسترده علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری منتخب و قانونی ونزوئلا در ۲۱ ژانویه سال جاری میلادی آغاز شد و خوان گوایدو رئیس پارلمان و سرکرده شورشیان ونزوئلا در ۲۳ ژانویه با حمایت آمریکا خود را رئیس جمهوری موقت این کشور اعلام کرد!

 

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل این بحران بپردازند و مخالفت خود با دخالت‌های خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند.

 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز طرفین به گفتگوی مسالمت آمیز برای حل و فصل این بحران فراخواند؛ اما دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با نقض منشور ملل متحد در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد!

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------