آخرین سخن البشیر در مسند ریاست‌جمهوری



اخبار,اخبار بین الملل,البشیر

منابع نظامی بلندپایه در سودان، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» جزئیات نشستی، که به سرنگونی «عمر البشیر» از قدرت بعد از سه دهه، منجر شد را فاش کردند.

به گزارش تسنیم، منابع نظامی بلندپایه در سودان، به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان اعلام کردند، فرماندهان ارشد چهار دستگاه امنیتی در سودان، ساعت 3:30 دقیقه بامداد پنجشنبه( به وقت محلی) به مقر اقامت عمر البشیر رسیدند و به او گفتند که در سایه افزایش تظاهرات مردمی علیه نظامش، هیچ جایگزینی جز کناره‌گیری ندارد.

 

منابع مطلع بر جزئیات نشست، افزود البشیر به کناره‌گیری از قدرت رضایت داد و در پاسخ به درخواست فرماندهی دستگاه‌های امنیتی گفت: «علی برکة الله».

 

طبق این گزارش، «عوض بن عوف» وزیر دفاع سودان، که پیش‌تر در بیانیه‌ای از عزل عمر البشیر، رئیس‌جمهوری این کشور و تشکیل شورای عالی نظامی که برای دو سال کشور را اداره خواهد کرد، خبر داده بود، به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی این کشور شروع به کار کرد.

 

تحولات پس از سرنگونی البشیر، معترضان را آرام نکرده است. انجمن متخصصان سودان در بیانیه‌ای، آنچه که آن را «کودتای نظامی» در کشور نامیده، رد کرده است و خواستار تداوم تظاهرات مردمی تا زمان تحویل قدرت به دولت انتقالی غیرنظامی، شده است.

 

انجمن متخصصان سودان اعلام کرد: «مقامات نظام، کودتای نظامی کردند و چهره‌ها و موسساتی را سر کار آوردند که ملت بزرگ‌مان را به خشم آورده‌اند.»

 

این انجمن افزود: «کسانی‌که کشور را ویران کردند و مردمش را کشتند، تلاش می‌کند خونی را که ملت بزرگ سودان در جریان انقلاب علیه استبداد ریختند، مصادره کنند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------