آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

رئیس شورای نظامی سودان استعفا کرد



اخبار,اخبار بین الملل,عوض بن عوف

رئیس شورای نظامی سودان با اعلام استعفا از سمت خود، بازرس کل ارتش را به ریاست جدید این شورا انتخاب کرد.

به گزارش فارس، یک روز بعد از تشکیل شورای نظامی انتقالی در سودان، «عوض بن عوف» رئیس این شورا از سمت خود کناره‌گیری کرد.

 

بن‌عوف بامداد شنبه در بیانیه‌ای با اعلام استعفای خود، ژنرال «عبدالفتاح البرهان» بازرس کل ارتش سودان را به‌عنوان ریاست جدید شورای نظامی انتقالی و ژنرال «کمال عبدالمعروف» را نیز از معاونت خود برکنار کرد.

 

 شبکه الحدث گزارش داد که رئیس جدید شورای نظامی سودن، کسی است که شخصا «عمر البشیر» رئیس‌جمهور مخلوع این کشور را بازداشت کرده است.

 

 گفته می‌شود درپی استعفای بن‌عوف، مردم سودان به خیابان‌ها آمده و در حال شادی هستند.

 

منابع سودانی میگویند، عبدالفتاح البرهان ، فرمانده نیروهای زمینی سودان در جنگ یمن است. همچنین او فردی نزدیک به امارات است

 

این در حالی است که وی روز جمعه طی یک کنفرانس خبری ضمن اذعان به اینکه هیچ راه‌حلی برای سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی این کشور ندارد، گفته بو دپس از اینکه حکومت هیچ پاسخی به خواسته‌های معترضان نداد، تصمیم به ایجاد تغییر در سودان گرفت. (جزئیات بیشتر)

 

«عوض بن عوف» وزیر دفاع سودان بعدظهر پنجشنبه (روز گذشته) با قرائت بیانیه‌ای اعلام کرد که «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان کنار گذاشته شده و قرار است طی دو سال حکومت انتقالی تشکیل داده شود  اما پس از قرائت بیانیه بن عوف بسیاری احزاب و گروههای سیاسی اعلام کردند که شورای نظامی را غیر قانونی و اقدام ارتش را کودتا می‌دانند و خواهان یک حکومت غیر نظامی هستند. همچنین هزاران نفر در مقابل مقر فرماندهی ارتش تجمع کرده و شعار دادند.

 

شهرهای بزرگ سودان از ۱۹ دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد اقتصادی و معیشتی و گران شدن نان است. معترضان تداوم ریاست جمهوری عمر البشیر را باعث این اوضاع می‌دانستند و طی این مدت خواهان برکناری او از قدرت بودند. عمر البشیر از سال ۱۹۸۹  رئیس جمهوری سودان بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------