چهارمین رای گیری پارلمان لندن درباره برگزیت/ احتمال کناره گیری ترزا می



اخبار,اخبار بین الملل

برخی رسانه های انگلیسی از احتمال چهارمین راگیری پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت و کناره گیری ترزا می از سمت نخست وزیری در صورت شکست مجدد این توافق در پارلمان خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، بار دیگر در جریان آشفتگی ها در مسیر برگزیت حرکتی شکل می گیرد.

 

به گزارش "دیلی مایل" و نشریه "سان"، "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس هفته آینده با وجود شکست سه باره توافق برگزیتی که با اتحادیه اروپا بسته بود برای چهارمین بار این توافق را در پارلمان به رای خواهد گذاشت.

 

به گزارش این روزنامه های انگلیسی اگر رای گیری درباره این توافق بار دیگر در پارلمان انگلیس شکست بخورد ترزا می از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

 

پیش از این هم گزارش هایی درباره احتمال کناره گیری ترزا می، از سمت نخست وزیری انگلیس منتشر شده بود.

 

روزنامه تلگراف چندی پیش در گزارشی نوشت که هم‌حزبی‌های ترزا می وی را تحت فشار قرار داده‌اند و احتمالاً وی در 12 ژوئن از مسئولیت خود برکنار خواهد شد، اگر به‌زودی تاریخی را برای کناره‌گیری خود انتخاب نکند.

 

در واقع بر اساس قواعد حزب محافظه‌کار انگلیس تا پایان سال جاری میلادی هیچ درخواستی برای رأی عدم اعتماد علیه ترزا می نباید ارائه شود؛ چراکه اولین تلاش در این راستا در دسامبر گذشته شکست خورد. البته به گزارش تلگراف کمیته مسئول این حزب تصمیم گرفته است که قواعد حزبی را در صورت لزوم تغییر دهد.

 

بر اساس این گزارش رأی عدم اعتماد علیه ترزا می احتمالاً در اواسط ژوئن برگزار خواهد شد.

 

ترزا می تحت فشار قرار دارد تا توافق برگزیت خود را قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا که از 23 تا 26 ماه می برگزار می شود یک‌بار دیگر در پارلمان به رأی بگذارد تا شاید بتواند از مشارکت انگلیس در انتخابات اروپا جلوگیری کند.

 

به گزارش "دیلی میل"، "نایجل اوانس" از نمایندگان محافظه‌کار انگلیس از "می" درخواست کرده که هرچه سریع‌تر از سمت نخست‌وزیری کناره‌گیری کند. به گفته وی تنها یک رهبری تازه برای حزب محافظه‌کار می‌تواند ما را از این بن بست برگزیت خارج کند.

 

چندی پیش 27 عضو اتحادیه اروپا در این باره با هم توافق کردند که تاریخ برگزیت برای دومین‌بار به تعویق افتاده و تا 31 اکتبر به انگلیس برای خروج از این اتحادیه زمان داده شود. البته بر اساس توافقات انجام شده یک برگزیت زودتر از این موعد هم امکان‌پذیر است، اگر عرصه سیاسی انگلیس درباره مناسبات آینده با اتحادیه اروپا توافق کند.

 

پارلمان انگلیس تا به حال سه بار توافق برگزیت انجام شده با بروکسل را رد کرده است.

 

ابتدا قرار بود انگلیس در تاریخ 29 ماه مارس این اتحادیه را ترک کند و بعد از آن 12 آوریل برای این برگزیت در نظر گرفته شد و بعد از آن هم تاریخ برگزیت تا 31 اکتبر به تعویق افتاد.

 

سیاستمداران انگلیسی تا به حال نتوانسته‌اند درباره یک راه منظم برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به توافقی دست یابند. اکثر سیاستمداران در انگلیس و بروکسل هم از یک برگزیت سخت بدون توافق با اتحادیه اروپا می ترسند. مذاکرات تاکنون دولت انگلیس با اپوزیسیون هم به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

 

یکی از اعضای حزب محافظه کار هم به نشریه سان گفته است که پایان دوران نخست وزیری ترزا می قبل از وقوع برگزیت به مفهوم این است که بوریس جانسون وارد گود می شود و حضور جانسون به معنای عدم توافق با اتحادیه اروپا و این به مفهوم برگزاری انتخابات عمومی و در کل پایان سناریوی برگزیت است.

 

با توجه به شرایط فعلی و مذاکرات کند بین محافظه کاران و ترزا می برای دستیابی به یک برگزیت منظم به نظر می رسد مشارکت انگلیس در انتخابات پارلمانی اروپا امری غیر قابل اجتناب باشد. آمادگی زیادی در بین احزاب انگلیسی در این باره وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------