سفارت آمریکا در بغداد: داعش تهدیدی برای عراق است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سفارت آمریکا در بغداد مدعی شد که داعش هنوز برای عراق تهدید محسوب می‌شود و واشنگتن به همکاری خود جهت «از بین بردن» این گروه تروریستی ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، کاردار سفارت آمریکا در بغداد گروه تروریستی داعش را تهدیدی برای عراق دانست و مدعی شد که واشنگتن به همکاری خود با بغداد در از بین بردن این گروه ادامه خواهد داد.

 

به گزارش وب‌سایت «النشره»، «جوی هود» کاردار سفارت آمریکا سه‌شنبه (۳۱ اردیبهشت) با بیان اینکه داعش تهدیدی برای عراق است، گفت که واشنگتن بر اهمیت وجود عراق قوی و باثبات تأکید دارد.

 

بر اساس بیانیه سفارت آمریکا در بغداد، هود در این بیانیه بر «پایبندی ایالات متحده آمریکا در قبال عراق به عنوان یکی از شریکان راهبردی آمریکا در منطقه» تأکید کرد.

 

به رغم اینکه خلافت خودخوانده داعش نزدیک به دو سال است که در عراق برچیده شده است، با این حال، کاردار سفارت آمریکا گفت که این کشور به همکاری‌های خود با نیروهای عراقی در آنچه که واشنگتن آن را مقابله با داعش و از بین بردن این گروه تروریستی می‌خواند، ادامه خواهد داد.

 

اخیرا با افزایش مخالفان حضور نظامی آمریکا در عراق و تقویت جریان مخالف این حضور در پارلمان، آمریکایی‌ها خطر بازگشت داعش به عراق را به رهبران و مسئولان این کشور گوش‌زد می‌کند.

 

برخی از نمایندگان عراقی و چهره‌های سیاسی بر این باورند که آمریکا قصد دارد با فراهم کردن زمینه برای ظهور دوباره داعش در عراق به ویژه غرب این کشور، حضور نظامی خود را توجیه کند (جزئیات بیشتر).

 

آمریکا در قالب ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش که رهبری آن نیز برعهده این کشور است، از سال ۲۰۱۴ به بهانه مقابله با این گروه تروریستی وارد عراق شد. پایگاه هوایی «عین الاسد» عراق محل استقرار هزاران نیروی آمریکایی است.

 

عادل عبد المهدی، نخست‌وزیر عراق ژانویه ۲۰۱۹ گفته بود که نزدیک به ۱۱ هزار نیروی خارجی ژانویه ۲۰۱۸ در عراق حضور داشتند که هفتاد درصد آن‌ها آمریکایی بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------