موشک‌های «کیم اسکندر» کره شمالی از سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا عبور می‌کنند



اخبار,اخبار بین الملل

مقام‌های نظامی آمریکا نگرانی خود را از آزمایش موفق موشک‌های جدید کره شمالی که قادر به گریز از سامانه‌های دفاعی ایالات متحده در منطقه هستند ابراز داشتند.

به گزارش فارس، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که موشک‌های به تازگی آزمایش شده از سوی کره شمالی که بسیار شبیه به موشک‌های «اسکندر» ساخت روسیه هستند، می‌توانند از سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا حاضر در منطقه عبور کنند.

 

به نوشته وبگاه «دیفنس ولد» یک مقام آمریکایی که مایل به افشای نامش نبود، در گفت‌وگو با روزنامه «لس آنجلس تایمز» در این زمینه گفت: «رهگیری موشک برد کوتاه مجهز به هدایت ماهواره‌ای کره شمالی از سوی  سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا مستقر در کره جنوبی به طور بالقوه دشوار است.»

 

این در حالی است که به خاطر شباهت فراوان این موشک به نمونه‌‌ای روسی، برخی کارشناسان آمریکایی نام مستعار «کیم اسکندر» را بر روی این موشک جدید گذاشته‌اند.

 

طبق گزارش‌ها، موتور سوخت جامد و چهار باله  موجود بر دُم این موشک از جمله شباهت‌های موشک ساخت کره شمالی با نمونه  روسی آن است.

 

 در حالی‌که رئیس جمهور آمریکا این موشک را جنگ افزاری بسیار معمولی برشمرده، مقام‌های نظامی و امنیتی آن را تهدیدی بالقوه علیه نیروهای آمریکا و متحدان این کشور در شمال شرقی آسیا می‌دانند.

 

کره شمالی سه فروند از این نوع موشک را در 4 و 9 مه (14 و 19 اردیبهشت) در شمال غربی این کشور آزمایش کرد. این موشک‌ها‌ با پرواز در ارتفاع پایین و بدون خروج  از جو زمین ، قبل از سقوط به «دریای ژاپن» حدود 180 مایل پرواز کردند.

 

موشک بالستیک اسکندر ساخت روسیه در ناتو به  «SS-26 Stone » معروف است و علیه اهداف متحرک زمین  به کار می رود. این موشک دارای چندین نسخه از جمله «اسکندر ام»، «اسکندر ایی» و «اسکندر کا» است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------