ترامپ یک زن را به عنوان وزیر جدید نیروی هوایی انتخاب کرد



اخبار,اخبار بین الملل

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در توئیتر اعلان کرد که قصد دارد باربارا برت دیپلمات پیشین و مدیر یک پژوهشگاه هوافضایی را به عنوان وزیر بعدی نیروی هوایی این کشور به سنا معرفی کند.

به گزارش ایرنا به نوشته روز سه شنبه روزنامه نیویورک تایمز، این تصمیم ترامپ همزمان با طرح های وی برای افزایش تمرکز نیروهای مسلح آمریکا بر آمادگی برای رویارویی با تهدیدهای فضایی و بیش از 2 ماه پس از اعلام قصد 'هثر ای ویلسون' وزیر کنونی نیروی هوایی برای کناره گیری از مقام خود اعلان شد.

 

ویلسون به علت نگرانی درباره هزینه ها و دیوانسالاری، 2 سال را با موفقیت صرف جمع و جور کردن طرح های تاسیس نیروی فضایی ایالات متحده و جای دادن آن در چارچوب نیروی هوایی کنونی به جای تاسیس یک شاخه نظامی جداگانه کرد. 

 

ترامپ جزئیات زیادی درباره چرایی گزینش برت منتشر نکرده و کاخ سفید و برت به پرسش ها در این باره پاسخ نداده اند. اما ترامپ در توئیت خود به پیشینه تقریبا حدود پنج ساله برت به عنوان رئیس سازمان غیرانتفاعی شرکت هوافضا مستقر در لس آنجلس اشاره کرده است که با دریافت بودجه دولت فدرال، در باره امنیت ملی و سامانه های نظامی فضایی، تحقیق می کند.

 

هر چند هنوز زمان رای گیری سنا درباره برت مشخص نیست، اما قرار است این مجلس به زودی درباره تائید صلاحیت پاتریک ام شاناهان برای مقام وزارت دفاع تصمیم گیری کند که به نظر برخی از اعضای کنگره و مقام های وزارت دفاع، از تجربه کافی در زمینه سیاست خارجی برخوردار نیست. 

 

به گفته مقام های وزارت دفاع آمریکا؛ ویلسون به علت حمایت شاناهان از تشکیل نیروی فضایی، روابط تیره ای با وی داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------