آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

سناتور آمریکایی خواهان مداخله نظامی در ونزوئلا شد



اخبار,اخبار بین الملل,لیندسی گراهام

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی مدعی شد دونالد ترامپ باید به نیکولاس مادورو هشدار دهد در صورتی که قدرت را ترک نکند، با مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا به سبک مداخله‌ای که آمریکا در سال ۱۹۸۳ علیه کشور گرنادا انجام داد، روبرو خواهد شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در صحبت‌هایی گفت‌: رونالد ریگان رییس جمهور اسبق آمریکا  در دهه ۱۹۸۰ در مواجهه با مداخله کوبا در کشور گرنادا دست به مداخله نظامی زد تا اطمینان حاصل کند گرنادا تبدیل به یکی از کشورهای اقماری کوبا نمی‌شود.

 

وی در ادامه اظهارات جنگ‌طلبانه خود گفت: آمریکا اکنون نیز باید به دنبال مداخله در ونزوئلا مشابه کاری که ما در گرنادا انجام دادیم باشد.

 

گراهام در ادامه مدعی شد: اگر ترامپ هم به کوبا و هم به مادورو اخطار دهد به ‌این‌ ترتیب پیامی روشن را به دیکتاتورها و مستبدان می‌فرستد مبنی بر این که آمریکا به چیزی که می‌گوید عمل می کند.

 

اوضاع ونزوئلا بعد از اقدام خوآن گوآیدو رهبر مخالفان دولت این کشور در ژانویه در اعلام ریاست جمهوری خودخوانده و دعوت به ایجاد ناآرامی در این کشور بحرانی شد و مادورو آمریکا را به تلاش برای سازماندهی کودتا علیه خود متهم کرده است.

 

در سال ۱۹۸۳ بالغ بر هشت هزار سرباز آمریکایی با مداخله نظامی در کشور گرنادا ۷۰۰ سرباز کوبایی را مغلوب کرده و حکومت آنجا را تغییر دادند. این کشور  جزیره‌ای کوچک است که در فاصله ۱۰۰ مایلی ونزوئلا قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------