پلوسی خواستار وساطت خانواده ترامپ در حل اختلاف بین دموکرات‌ها و کاخ سفید شد



اخبار,اخبار بین الملل,پلوسی

نانسی پلوسی روز پنج‌شنبه اظهار امیدواری کرد که اعضای دولت این کشور و خانواده دونالد ترامپ با «وساطت» در اختلاف بین دموکرات‌ها و کاخ سفید به این کشور کمک کنند.

به گزارش ایسنا، سخنان نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یک روز پس از آن بیان می‌شود که دونالد ترامپ جلسه با رهبران دموکرات کنگره را به شکل ناگهانی نیمه تمام گذاشت.

 

رئیس مجلس نمایندگان مدعی است که دونالد ترامپ در این جلسه «خشمگین» شده است. این در حالی است که دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در صفحه توییتر خود اعلام کرد که در این جلسه «بسیار آرام» بوده است.

 

به نقل از یورونیوز، نانسی پلوسی در بخش دیگری از سخنان روز پنج‌شنبه خود همچنین گفت که از نظر او دونالد ترامپ قصد دارد دموکرات‌ها را «زودتر از موعد» به سوی طرح استیضاح رئیس جمهوری سوق دهد؛ امری که به گفته پلوسی هدف از آن تخریب وجهه دموکرات‌ها نزد رای دهندگان آمریکایی است.

 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با این حال تاکید کرد که اتهامات «کارشکنی در اجرای عدالت» و «لاپوشانی» علیه دونالد ترامپ اتهاماتی هستند که می‌توانند منجر به استیضاح او شوند.

 

نانسی پلوسی بارها در سخنان روز چهارشنبه خود به طور تلویحی نسبت به سلامت جسمی و روحی رئیس جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرد. وی همانطور که در سخنان روز سه شنبه خود بیان کرده بود اعلام کرد که برای رئیس جمهوری آمریکا «دعا» می‌کند.

 

او به خبرنگاران گفت، امیدوار است خانواده ترامپ و اعضای دولت او به خاطر کشور هم که شده در این وضعیت مداخله کنند.

 

پلوسی افزود، شاید (رئیس جمهوری) بخواهد مدتی به مرخصی برود.

 

او حتی درباره فعال کردن متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا برای خلع قدرت رئیس جمهوری شوخی کرد و به یکی از خبرنگاران گفت، استفاده از این متمم ایده خوبی خواهد بود.

 

پلوسی با اشاره به جلوگیری رئیس جمهوری از حضور اعضای دولت و مشاوران سابقش در کنگره و نیز جلوگیری از انتشار اسناد، این رفتار ترامپ را "شرارت‌بار" خواند.

 

حمله پلوسی به رئیس جمهوری تازه‌ترین مورد جنگ میان او و رئیس جمهوری آمریکاست.

 

با این همه ترامپ این جلسه را تنها بعد از سه دقیقه ترک کرد. تقریبا بلافاصله بعد از این جلسه رئیس جمهوری آمریکا با برگزاری یک کنفرانس خبری ناگهانی در باغ رز کاخ سفید اعلام کرد، تا توقف "تحقیقات دروغین" دموکرات‌ها تمام همکاری‌های میان حزبی را معلق می‌کند.

 

با این وجود روز پنج‌شنبه قانون‌گذاران جمهوری‌خواه اعلام کردند، رئیس جمهوری یک طرح دو حزبی برای کمک مالی ۱۹.۱ میلیارد دلاری به پورتوریکو را امضا کرده است.

 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به اعضای حزب خود هشدار داد به سراغ استیضاح نروند و گفت، این ترامپ است که می‌خواهد حزب دموکرات را به این مسیر بکشاند.

 

پلوسی گفت، استیضاح به تفرقه بیش از حد خواهد انجامید.

 

روز چهارشنبه قرار بود نانسی پلوسی همراه با چاک شومر رهبر دموکرات سنا، با رئیس جمهوری ملاقات و درباره نیاز به بازسازی زیرساخت‌های کشور گفت‌وگو کنند. این یکی از معدود موضوعاتی است که دو حزب درباره آن توافق دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------