آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ترامپ و آبه در مورد تجارت و کره شمالی گفت و گو کردند



اخبار,اخبار بین الملل

دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در سومین روز سفر رسمی به توکیو، روز دوشنبه با شینزو آبه در باره تجارت و کره شمالی گفت و گو کرده است.

به گزارش ایرنا کیودو روز دوشنبه گزارش داد، رییس جمهوری آمریکا در این دیدار گفته است تلاش برای امضای یک قرارداد تجاری با ژاپن را تا بعد از انتخابات مجلس سنای ژاپن در تابستان جاری این کشور، به تعویق می اندازد.

 

او افزود: پیشرفت بزرگی در مذاکرات تجاری با ژاپن بویژه در عرصه های کشاورزی و گوشت گاو در حال به نتیجه رسیدن است.

 

ترامپ اضافه کرد تا بعد از برگزاری انتخابات ژاپن در تابستان جاری یعنی زمانی که او پیش بینی کسب دستاورد بیشتری را می کند، صبر خواهد کرد.

 

سفر چهار روزه ترامپ به ژاپن از روز شنبه شروع شد او به عنوان تنها مهمان خارجی امپراتور ژاپن در مراسمی که به همین مناسبت امروز برگزار شد، شرکت کرد.

 

آمریکا قرار است از 6 ماه دیگر بر خودروهای وارداتی از ژاپن تعرفه اعمال کند این موضوع آنطور که کیودو گفته است یکی از موضوعات مهم مورد بحث ترامپ و آبه بوده است، توکیو خواستار لغو این تعرفه ها است.

 

در کنار موضوع تجارت، رهبران دو کشور در مورد کره شمالی و ضرورت هماهنگی سیاست های دو کشور در نحوه برخورد با پیونگ یانگ و همچنین حضور در دریاهای آزاد به منظور مقابله با چین تاکید کردند.

 

کیودو همچنین گزارش کرد آبه در این دیدار از رئیس جمهوری آمریکا برای آزادی شهروندان ژاپنی ربوده شده در کره شمالی درخواست کمک کرده است.

 

از دیگر مهمترین موضوعات مطرح شده میان مقامات دو کشور نشست جی 20 بود، که قرار است در ماه آینده در شهر اوساکا ژاپن برگزار شود.

 

دیدار چهار روزه ترامپ از ژاپن از عصر روز شنبه آغاز شد، او اولین مهمان دولت ژاپن در دوره جدید «ریوا» در این کشور است، پیشتر او به عنوان رئیس جمهوری در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی از ژاپن دیدار کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------